Stofzuiger

s138634

Nieuw lid
25 feb 2014
19
0
Nu ik een tijdje in het bezit ben van een cirkelzaag, Hitachi C7SS, merk ik dat ik me toch wel begin te irriteren aan de enorme hoeveelheid stof die ik rond blaas. Ook voor alle andere werkzaamheden lijkt het me fijn om de hoeveelheid stof wat te beperken, bijvoorbeeld met schuren.

Ik gebruik hem puur hobbymatig maar heb redelijk wat mdf moeten zagen en dit geeft toch wel erg veel stof en is ook nog erg ongezond. Draag meestal wel een stofmasker maar hoe minder stof hoe beter lijkt me.

Nu is bij de Cranenbroek de volgende stofzuiger te koop:
012.jpg



Is dit geschikt voor hobbymatig gebruik? En hoe ga ik dit aansluiten op mijn cirkelzaag want daar zit geen ronde aansluiting op helaas.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Als er voor de cirkelzaag geen afzuigadapter te koop is wordt dit heel lastig aansluiten.
dan moet je schroeven en boren in je machine om een mondstuk er op te monteren.
Lijmen is geen optie dat is te zwak.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Als er een adapter te koop is is het geen probleem.
wellicht even navragen bij de dealer.
de stofzuiger zelf lijkt me prima voor het doel.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Als het maar voor een paar keer is, ducktape doet wonderen. Tegen elkaar houden en ducktape eromheen.
 

s138634

Nieuw lid
25 feb 2014
19
0
Aansluiting lijkt verdacht veel op die van de C7mfa en die heeft wel een stofzuigeradapter. Ik zal Hitachi eens mailen.

Maar deze stofzuiger zou goed genoeg moeten zijn voor hobbymatig gebruik?
 
Laatst bewerkt:

s138634

Nieuw lid
25 feb 2014
19
0
Heel snel antwoord van Hitachi. Stofzuigeradapter is gewoon leverbaar dus die ga ik maar eens bestellen.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Stofzuiger lijkt me prima voor hobby gebruik. Alleen zal bij (mdf) zagen het stoffilter wel redelijk snel vol gaan zitten, maar daar is wel mee te leven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.