Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Stofzuiger

Stofzuiger

Nu ik een tijdje in het bezit ben van een cirkelzaag, Hitachi C7SS, merk ik dat ik me toch wel begin te irriteren aan de enorme hoeveelheid stof die ik rond blaas. Ook voor alle andere werkzaamheden lijkt het me fijn om de hoeveelheid stof wat te beperken, bijvoorbeeld met schuren.

Ik gebruik hem puur hobbymatig maar heb redelijk wat mdf moeten zagen en dit geeft toch wel erg veel stof en is ook nog erg ongezond. Draag meestal wel een stofmasker maar hoe minder stof hoe beter lijkt me.

Nu is bij de Cranenbroek de volgende stofzuiger te koop:

Is dit geschikt voor hobbymatig gebruik? En hoe ga ik dit aansluiten op mijn cirkelzaag want daar zit geen ronde aansluiting op helaas.

Als er voor de cirkelzaag geen afzuigadapter te koop is wordt dit heel lastig aansluiten.
    dan moet je schroeven en boren in je machine om een mondstuk er op te monteren.
    Lijmen is geen optie dat is te zwak.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Op de site vind ik: "stofafzuiging mogelijk (optioneel)". Er zal dus wel een verloopje te koop zijn. Al staat er in de catalogus geen stofzuigadapter vermeld bij deze machine. Vreemd.

Als er een adapter te koop is is het geen probleem.
    wellicht even navragen bij de dealer.
    de stofzuiger zelf lijkt me prima voor het doel.

Als het maar voor een paar keer is, ducktape doet wonderen. Tegen elkaar houden en ducktape eromheen.

Aansluiting lijkt verdacht veel op die van de C7mfa en die heeft wel een stofzuigeradapter. Ik zal Hitachi eens mailen.

Maar deze stofzuiger zou goed genoeg moeten zijn voor hobbymatig gebruik?
    Laatst gewijzigd door s138634; 03-11-14 om 13:42.

Heel snel antwoord van Hitachi. Stofzuigeradapter is gewoon leverbaar dus die ga ik maar eens bestellen.

Stofzuiger lijkt me prima voor hobby gebruik. Alleen zal bij (mdf) zagen het stoffilter wel redelijk snel vol gaan zitten, maar daar is wel mee te leven.

stof afzuigen is altijd een goed idee.

Succes met de stofzuiger.

Forum Rechten