beitels van de lidl

G.J. B.

Actieve deelnemer
10 okt 2012
122
2
Neede
Mooie beitels om om te bouwen tot speciaal draaigereedschap.

Welk gereedschap bedoel je dan?
En zijn deze dar wel stevig genoeg voor?

gr. Gert
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Gert. Bij voorbeeld speciaal geslepen voor afsteken zijkant en bodem van doosjes, het maken van roosjes en kerstboompjes, het slijpen als afgeronde schraper, waarmee je onder een hoek snijdend kunt afwerken, het slijpen als afsteekbeitel en platte beitel met schuine aanzet. Deze gebruik je niet zo vaak dus blijven lang genoeg scherp. In de handel zijn hiervoor allemaal dure beitels te koop. Met dit materiaal maak/slijp je ze zelf.
vr.gr. Jan Pranger.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Vrienden van het forum. Hier in het MOOIE westen hebben ze ze natuurlijk niet. Het lijkt wel of er in de randstad geen houtbewerkers wonen. Ik kijk al een tijdje ( lees paar jaar) maar zie ze hier nooit.

Jammer , gemiste kans voor de LIDL :rolleyes:
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Maar goed dat ik meteen donderdag ben gegaan, ze hadden maar een paar setjes. Valt zeker niet tegen voor de prijs. Zat helaas wel transportlak op het metaal, dit heb ik met een beetje afbijt eraf gehaald, vervolgens de achterkant gepolijst en afgewet. Had een paar dagen geleden flexcut gold besteld bij baptist omdat ik op mijn combinatie wetsteen geen goed genoeg resultaat kreeg (korrel 6000 leek eerder korrel 600) maar ze zijn nu vlijmscherp, gaan als boter door kops hout.

Wel zuur dat ze ze niet overal hebben, had ik toch wel mazzel. Als ik het had geweten had ik wel een extra setje kunnen meenemen en opsturen.
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
@ armadaman: ik heb een extra setje speciaal meegenomen omdat ik weet dat ze vrij gewild zijn :) Je mag 'em van mij overnemen voor de niewuprijs + porto.
Wel moet ik erbij zeggen dat ik het een 'aardig setje' vind. De spiegelzijde vd beitels is echt belabberd, in mijn geval zijn ze best krom. Laat maar weten of je ze hebben wil.

Groet,
Marthijn
 

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
hier in overschie lagen er nog een stuk of tien setjes toen ik vrijdag ging kijken. Ik kan mogelijk morgen nog wel even langslopen mochten er meer mensen ze willen maar niet kunnen krijgen.
 

Bruin

Actieve deelnemer
26 aug 2014
73
0
Leeuwarden
Gert. Bij voorbeeld speciaal geslepen voor afsteken zijkant en bodem van doosjes, het maken van roosjes en kerstboompjes, het slijpen als afgeronde schraper, waarmee je onder een hoek snijdend kunt afwerken, het slijpen als afsteekbeitel en platte beitel met schuine aanzet. Deze gebruik je niet zo vaak dus blijven lang genoeg scherp. In de handel zijn hiervoor allemaal dure beitels te koop. Met dit materiaal maak/slijp je ze zelf.
vr.gr. Jan Pranger.

Beste Jan,
Zou je hier eens iets van kunnen laten zien?
Ik heb zelf een extra setje bemachtigd met het idee om hier een draaibeitel van te slijpen maar inspiratie is erg welkom.
 

Bruin

Actieve deelnemer
26 aug 2014
73
0
Leeuwarden
Uiteraard geen haast.
ik zie wel eens een voorbeeld verschijnen.
50 km afzakken is een verleidelijk aanbod. Wellicht dat ik hier in het nieuwe jaar graag eens gebruik van maak.
dank alvast!
groet,
rene
 

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Bij ons lagen er ook nog een aantal setjes. Als er nog behoefte aan is wil ik ze wel halen en opsturen
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik heb ze. In de schaft even naar Overschie gereden en hebbes. Eindelijk 4 stuks van de Lidl. Ben benieuwd of ik er ook zo'n plezier van zal hebben.
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Even een bump, ik heb nog twee setjes liggen voor evt gegadigden. Hugo heeft ze zelf kunnen halen bij een winkel bij hem in de buurt, dus, wie wil? :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.