Gitaarbouwers meeting

superfly

Actieve deelnemer
11 mei 2008
70
4
Bussum
As zondag 1 juni 2008 in Bunnik de 2e Nederlandse Gitaarbouwers meeting.
http://www.dgbm.nl

dgbm-klein.jpg
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dat lijkt mee een hele interessante bijeenkomst. Als iemand er naar toe gaat en wat foto's hier wil plaatsen, dan alvast mijn hartelijke dank. Familie en bootjes weerhouden mij er van om er naar toe te gaan.

vr.gr.

jaap
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Nou Jaap, daar komt hij dan. Een kleine bijdrage van mij over de gitaarbouwersmeeting.
Ik vond het een bijzondere dag en het leek mij een bijeenkomst die elke serieuze gitaarbouwer als het maar even kan moet bezoeken. Er was heel veel te zien en veel informatie te verkrijgen. De plek was uitstekend het programma en de sfeer ook. Ik was erg onder de indruk van de producten die er te zien waren. Ja, het is dat ik al zoveel wil en net iets te weinig aanleg heb om behoorlijk gitaar te spelen maar anders....... gitaarbouwen is een bezigheid die weinig ruimte vraagt en daarmee een mooie hobby is voor mensen die niet echt aan een werkplaats willen of kunnen denken. Natuurlijk zijn er ook weer zaken die mij in het bijzonder bij blijven. Om te beginnen het gitaarspel van Eltjo Haselhoff. Adembenemend, muziek ook om naar te kijken, wat kan Eltjo goed en mooi spelen. Dat wordt minstens 1 CD aanschaffen maar dan toch bij voorkeur een met beeld, dus DVD.
En dan de stand en de producten van onze zuiderbuurPeter Vandael Daar spelen ze dus niet alleen mooi gitaar, daar kunnen ze ze ook bouwen. De stand van Peter sprak me geweldig aan omdat je goed kon zien met welk een technische - eigen - kennis hij bouwt. Topproducten. En als je niet weet hoe je een gitaar moet bouwen dan snap je niet hoe Peter het voor elkaar krijgt. Dus even een beetje reclame voor deze vakman uit Belgie.
En dan wat fotoos. kijken of het lukt.

Attached files
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo Superfly en Dopeling,

Dank, dank, dank, mooie foto's met prachtige instrumenten en geinteresseerde mensen. Geweldig wat er in ons land allemaal gemaakt wordt. Dopeling maakt o.a. mooie interieurs, ben jij een gitaarbouwer Superfly??

vr.gr.

jaap
 

superfly

Actieve deelnemer
11 mei 2008
70
4
Bussum
Dag Jaap,
Klopt, ik bouw voor de hobby gitaren. Via de link in mn onderschrift zijn mn bouwsels te "bewonderen" .

vr gr
Wim
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo Wim Superfly,

heb met veel belangstelling de blog bekeken, er staan prachtige dingen op die me ook erg nieuwsgierig maken! Je Selmer is fantastisch en ik ben ook nieuwsgiering hoe je het bovenblad van de PRS gemaakt hebt! Zoals je misschien gelezen hebt, heb ik in een enthousiaste vlaag van overmoed ook een setje hout gekocht en daar wil graag nog eens een mooi instrument van maken.

vr.gr.

jaap
 

superfly

Actieve deelnemer
11 mei 2008
70
4
Bussum
Leuk Jaap
Gitaarbouw is leuk. En vlagen van overmoed leveren de leukste creaties op.
De contouren van de top heb ik grof met een bovenfrees gemaakt. Daarna met schraapstalen en schuurpapier verfijnd (van gitaarbouwen krijg je spierballen ;) )
Als je meer info over gitaarbouw wilt kan ik je het forum op gitaarnet.nl aanbevelen
http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=33

vr gr
Wim
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.