Paneeltje weg

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Hebben jullie dat ook wel eens, pak je na enige maanden een projectje weer op, mis je een paneeltje. Alle onderdelen zaten netjes in kratjes, ik heb genoeg hout voor negen paneeldeurtjes gemaakt, elk deurtje heeft drie paneeltjes en ik heb maar 23 paneeltjes. Ik heb eigenlijk maar 8 deurtjes nodig, maar ik heb graag wat extra, zodat je wat fout kan doen. Dan denk je , zou ik me verteld hebben? Heb ik ze even ergens anders neergelegd? Zoek je de hele hut af, nergens te vinden. en dan zal je zien, als ik een nieuwe gemaakt heb, kom je de zoekgeraakte paneeltjes weer tegen.
 

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
Paneeltjes? Nee, geen problemen mee.
Gereedschap is een ander verhaal. Als ik alle rekeningen en bonnen bekijk die ik in de loop der jaren heb verzameld dan zou ik alles minimaal dubbel moeten hebben. Blijkbaar geldt dat alleen voor de dingen die ik niet nodig heb. Spullen die ik nodig heb blijven onvindbaar tot ik heb zoeken heb opgegeven en nieuwe heb gekocht. Dan komen de anderen opeens ook weer tevoorschijn. Meestal twee of drie daarvan, netjes naast elkaar op een plek waar ik vlak daarvoor ook heb gekeken. Vreemd, maar ik heb geleerd me er maar bij neer te leggen. :)
 

WR1944

Oud hout
Mij gebeurt iets soortgelijks. Vaak maak ik hulpstukken aan of mallen. Meestal van restjes of resten. Ik schrijf er meestal op wat het is maar niet altijd. Als ik denk dat het project afgerond is gaan die malletjes in een bak. Als ik weer een nieuwe mal nodig heb duik ik in die bak. En meestal pak ik een stuk dat ik later toch weer nodig blijk te hebben. Of ik hergebruik een mal en zie pas bij het afwerken dat de achterkant tekst heeft van een viltstift met aanwijzingen.

Het niet terug kunnen vinden van gereedschappen komt meer voor. Omdat ik m'n Hollandse en Amerikaanse collectie min of meer in elkaar heb geschoven heb ik veel dubbel. En soms heeft het zelfde gereedschap niet hetzelfde uiterlijk kwa vorm of kleur. Dan zoek ik hetgeen me voor de geest staat terwijl z'n tweelingbroertje grijpklaar voor m'n neus ligt. Je bent op dat moment gewoon op het verkeerde uiterlijk gefocussed.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Ik ben dus gelukkig niet alleen hierin. Mijn gereedschap heeft allemaal zijn eigen plek, dus dat kan ik wel terugvinden,maar er lopen bij mij altijd diverse projectjes door elkaar en als er iets snel klaar moet, dan wordt de rest weer even in bakken gestopt. Mijn zaagmachine is ook mijn werkbank, ik heb niet zoveel ruimte. Ik ga vandaag maar weer een nieuw paneeltje maken. Eerst plankje zagen. Dan alles wat op mijn schaaf vandiktebank staat op de zaagmachine zetten. Plankje op dikte schaven. Schaafmachine in de hoek rijden. Freesmachine onder de afkortzaag vandaan halen en op de plek van de schaafmachine zetten. Bossing aan paneeltje frezen. Dan alles weer terugverhuizen. hele ochtend kort voor een paneeltje van 16 bij 25 cm. Het moet maar, kan ik eindelijk de laatste 8 kastjes in mijn werkplaats afmaken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.