Aandrijfriem lintzaag versleten

Morinijan

Actieve deelnemer
29 aug 2011
43
4
Vanmorgen kwam ik erachter dat de aandrijfriem van mijn lintzaag, een Huvema 100 BS, versleten/kapot is
Ik heb al gebeld met Huvema, in Veghel, maar zij kunnen de aandrijfriem niet meer leveren. Wordt niet meer gemaakt. :(

Heeft iemand een idee waar ik een nieuwe kan kopen?

aandrijfriem lintzaag.jpg
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Ik haal deze altijd bij lager en aandrijf bedrijven. Wat je zoekt is een poly v riem. Ik bestel deze bij Brammer. Je zult echter wel precies moeten weten welke maat je nodig hebt.
succes
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Hoi,

Ligt er aan waar je woont. In Roermond heb je Flexion B.V. Niet voor te stellen dat ze je daar niet kunnen helpen.
Of Eriks. Was vroeger (of is nog) eigenaar van Flexion en heeft diverse vestigingen in het land. Hebben zo goed als alles.

Groeten,
Hubert
 

Morinijan

Actieve deelnemer
29 aug 2011
43
4
Bedankt voor de reacties.
Ik was al bij Eriks geweest maar helaas hadden ze niet de juiste lengte.
Kleinste lengte die ze konden leveren was 400 mm en ik heb er een nodig van 335 mm.
Ik zal morgen eens bellen met Brammer. Misschien hebben zij de juiste maat.
 

Morinijan

Actieve deelnemer
29 aug 2011
43
4
Bedankt voor alle reacties.
Uiteindelijk heb ik bij Metabo een nieuwe aandrijfriem kunnen bestellen.
De maten van een van hun lintzagen kwam overeen met die van mij.

Mijn lintzaag zaagt weer super :)

foto 1.jpg
 

HenkG

Houdt van hout
24 aug 2013
71
28
Woerden
Dit draadje is alweer een paar jaar oud. Toch zou ik graag weten om welk type Metabo-lintzaag het gaat. Heb voor eenzelfde Huvema-lintzaag zo'n aandrijfriem nodig...
 

HenkG

Houdt van hout
24 aug 2013
71
28
Woerden
Dank voor je reactie. De buitendiameter is 350 mm., redelijk nauwkeurig gemeten. Eerder in dit draadje werd aangegeven dat de diameter 335 mm. is. Ik heb het lintzaagje sinds gisteren en moet er nog even mijn weg mee vinden, al is de eerste kennismaking heel positief. Ik zal wat lagertjes moeten vervangen en het aandrijfriempje, want dat ziet er niet heel gezond meer uit...
 

HenkG

Houdt van hout
24 aug 2013
71
28
Woerden
Ik heb net de boel gedemonteerd. De maat klopt redelijk goed. Een beetje speelruimte is er overigens wel, want het motortje heeft nog veel 'spanruimte' over...
 

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
Is dit niet dezelfde lintzaag als de metabo bas swift 260. Zo ja dan kan je de aandrijfriem bij kruis bestellen.
 

HenkG

Houdt van hout
24 aug 2013
71
28
Woerden
Dank voor jullie reacties. Ik heb er een besteld in Duitsland. Daar kon ik betalen met PayPal... Ik zal laten weten wat het resultaat is.

Groet,

Henk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.