Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Handschaaf voor V-groeven/vellingkanten van grenen houten vloer

Goedendag allen,

Ik heb een grenen vloer met V-groeven deze is dusdanig gebruikt dat ik die opnieuw ga schuren en lakken. Maar dan moeten de V-groeven ook verdiept worden voor het schuren.

Nu zijn de V-groeven wel te frezen met een bovenfrees. Ook een mooie tool gezien die op mijn festo invalzaag past (reesfrees). http://youtu.be/bjv2F7YZs9I
    Maar op bovenfrees is er ook vast wel een geleider te maken zodat deze mooi de groeven volgt.

Maar dan kom je bij de kanten.

Ik ben druk geweest om op internet te zoeken naar een handschaaf die ik in een andere video zag. Het betreft een handschaaf om de V-groeven in een vloer te renoveren en/of te verdiepen voor het schuren van de vloer. Met name de laatste stukjes waar je met een frees niet bij kan.

Ik heb het nog niet kunnen vinden. de link naar de video waar deze in gebruikt wordt is: http://youtu.be/y6PFaPhRz0g
    Ik heb vanuit de video een shot kunnen halen waar de schaaf een beetje te zien is.

handschaaf v groef.jpg

Iemand een tip over deze of een andere schaaf die ik hiervoor kan gebruiken?

dank

Rob

Lijkt inderdaad wel...
    Gebruikt hij dit dan op z'n kant?
    Of heb je die ook in 45 graden uitvoering...?

Zo te zien schaaft het in een keer de V-Groef eruit.

Ja inderdaad. Nu zie ik het ook in de video. Ik weet wat me te doen staat. Bedankt! 👍

Forum Rechten