Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 63

Onderwerp: Loopkruk

image342.jpg
    Nu ik er nog eens over na denk.........
    Dit is geen kritiek Jan maar is er niet iets te verzinnen met een tak/stam. Ik bedoel een leven stuk boom of dikke tak waar van nature al een knik in zit. En ook een zijtak. Maar dat is meer een optie. Jij moet met jou ervaring in de natuur zoiets wel in een bos kunnen vinden. Okay dat betekend wel opnieuw beginnen, Daar zou ik zelf ook niet op zitten te wachten, maar waarom iets namaken als je het in de natuur kan vinden. Als je in staat bent de nerven van het hout in jouw voordeel te laten werken dan heb je een super sterke stok. De ring kan je dan wel op de zelfde manier gebruiken.
    Hartelijke groet Hugo
    Laatst gewijzigd door armadaman; 21-11-14 om 23:33.

Nieuw gat geboord.
    Alles geschuurd tot korrel380
    Handvat erin gelijmd.

Hugo,
    ik beschouw het niet als kritiek, maar als meedenken.
    Dankzij je eerdere reactie maak ik de lijn niet anders.

Hallo Jan
    Dat is nu het mooie aan ons forum, je ziet iets op het forum, je denkt er eens over na. Je stelt eens een vraag. En er gaan bij mensen belletjes rinkelen. Als het gaat om smaak of stijl dan is er van alles mogelijk. Maar over gezondheid/ hulpmiddelen is het altijd heel simpel. alleen het allerbeste is goed genoeg. Ik vind het super dat je ons mee neemt in het denkproces en ook je maak proces. Ik hoop je snel met deze stok te zien, of nog beter.Zonder omdat het lopen weer beter gaat.
    Hartelijke groet uit Ridderkerk onee Barendrecht

Ik heb een stukje rondhout gemaakt van net geen 6mm

IMGP1335.jpg

Een stukje mee gelopen en dat gaat goed, tot ik hem liet vallen.
    Eerste reparatie gedaan, scharnier uitgebroken
    Gelijk een verbetering aangebracht.
    Ik had nog wat hout leggen van 1.5mm dik, zaag uitgezocht die die dikte van zaagsnede had en gevonden.

IMGP1346.jpg

De boel weer in elkaar gezet.

IMGP1348.jpg

Nog een vraag
    Ik had in gedachten om epoxy als afwerking te gebruiken, maar ik ben gaan twijfelen.
    Epoxy heeft als groot nadeel, bij beschadiging moeilijk te herstellen en niet UV bestendig.
    De stok zal best wel eens erg nat worden.
    Epoxy heb ik al in huis.
    Wat zijn andere mogelijkheden?

Ik heb met mijn volle gewicht (96kg) op het puntje van het handvat geleund en het bleef heel.
    Dus daar ben ik niet bang voor.

Nu nog verder schuren, foutjes verdoezelen en afwerken.
    Laatst gewijzigd door de Haan; 24-11-14 om 10:54.

Je bent er bijna.
    Nu nog het eindresultaat en hij kan van dienst worden.
    Hoe gaat het met u nu?
    Groetjes Didier.

Hallo Jan
    Work in progress : ik zie dat je alweer een paar stappen verder bent. Heb je voor jou reparatie er speciaal voor gekozen om twee plankjes te gebruiken? En waarom de nerf haaks op de nerf van de stook zelf? Wat betrefd de afwerking zou ik voor een natuurlijk product gaan. een olie of was product geven een mooie uitstraling en liggen lekkerder in de hand, ook aan de blaren denken. Voor mijn tuingereedschap gebruik in gekookte lijnzaadolie, okay het ruikt een beetje naar een frituurpan maar het is een prima bescherming en voelt lekker aan.
    hartelijke groet Hugo

Waar het gat zit was het hout van boven naar beneden een stuk afgebroken, dus met de draad mee.
    Door een plaatje hout met de draad haaks erop hoop ik dit de volgende keer te voorkomen.

He Jan,

Mooi project !! Het is leuk om je projecten door de tijd te zien. elke keer wordt het een stukje strakker. In het verleden heb ik wel eens de tip gekregen om meer aandacht te besteden aan het afwerken want er kwamen vele,vele projecten de werkplaats uit die allemaal net-niet superstrak waren. Dit advies zou ik ook graag aan jou geven. Besteed iets meer tijd aan het preciezer werken. Je hebt zeker de vaardigheden en het zal de werkstukken nog mooier maken.

Binnenkort koffie ?

Wat een bijzonder project.
    Ik ben benieuwd hoe de kruk zich uiteindelijk zal houden. Tijdens het gebruik komen er allemaal krachten vanuit alle richtingen op te staan.
    Maar een mooie op maat gemaakte houten kruk, wie wil dat nou niet!

Binnenkort koffie ?

Lekker,staat hij klaar?

Jij wil de stok zien

Forum Rechten