Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Gezocht: eiken schaaldelen / Boomstamblad

Beste Houtliefhebbers,

ik ben al een tijdje op zoek naar 2 eiken schaaldelen/boomstambladen bestaande uit 1 deel en droog (niet verlijmd) Met een afmeting +/-220 cm lang +/- 50cm breed en minimaal 5 cm dik. Dit is lastiger dan ik dacht. Als ik een bedrijf had gevonden die dit kon leveren was de vraagprijs stevig €400 per deel voor een mooi blad.

De bladen bij voorkeur bekantrecht maar mag ook met een zijde bekant en 1 kant met schors. Ik heb een voorkeur voor zo recht mogelijke bladen.

Ik heb al een onderstel en wil er tafel van maken.

Het is heel wat informatie maar ik ben benieuwd wat een iemand kan betekenen voor ons en wat deze bladen dan kosten?

1. Voorbeeld wat ik ongeveer zoek.
    eiken blad.jpg

2. En voor jullie beeld, Onderstaande als inspiratiebron
    Tafelvoorbeeld.jpg

Ik hoor graag
    Ik kom uit voorhout 2215VV (regio Leiden)

alvast dank voor de reactie

Met vriendelijke groet,

Kees

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Iets voor Rick, masave hout, ook op het forum!

Cas

Ik zou gewoon een houtzagerij bellen. En dan bij voorkeur niet beginnen over een tafelblad, want dan ben je een yup met geld, maar over een bank voor in de tuin. Of bel een mobiele houtzagerij of ze nog wat hebben?
    Het 'droog' gedeelte kun je zelf natuurlijk ook, probeer dan een kwartiers gezaagde plank, dat trekt wat minder.

Mocht je niet iets kunnen vinden laat dan maar even weten. Kan je vast wel helpen

Je kunt ook gaan kijken bij houtzaagmolen De Salamander in Leidschendam.
    Dat is aardig in de buurt van Voorhout.
    Zie http://www.molendesalamander.nl/
    Hier verkopen ze naast andere soorten ook eikenhout zowel aan bedrijven als particulieren.
    Openingstijden woensdag en zaterdag van 14 tot 16 uur.

dank voor jullie reacties,

Ik ga morgen twee delen eiken (60cm breed) ophalen bij een particulier in Apeldoorn. Delen van een 120 jaar oude eik. Ben benieuwd.
    Ik post morgen wel wat foto's.

Groet

zie foto's

IMAG1602.jpg

IMAG1606.jpg

Wat is nu handig? eerst zagen en daarna schuren etc of eerst vlak schaven/schuren en dan op maat zagen?
    Wie heeft hier ervaring mee?

Ik zou ze eerst grof op maat zagen voor het geval ze nog spanning hebben en wat trekken na het zagen.

Forum Rechten