Zwaluwstaart

coyo

Nieuw lid
18 aug 2015
8
0
Hoi Jepe,
Ik ben op zoek naar een mal voor het maken van zwaluwstaart verbinding tbv een een basbox. Dit lijkt daarvoor te kunnen werken.
Zou je me wat meer over het proces kunnen vertellen. voorbeeldjes zijn ook mooi.
Dank je,
Coy
 

JépéMast

Nieuw lid
27 okt 2014
14
0
Leeuwarden
Het proces is dat je voor de mal die ik heb een copieerhuls op de frees moet hebben van 17 mm een frees van de goede afmeting en een goede freesmal met kleminrichting die ik heb. Je kunt hiermee in een bewerking en half verdekte zwaluwstaart maken. De afmetingen die ik aankan zijn +\- 750 mm.
 

coyo

Nieuw lid
18 aug 2015
8
0
Dank je Jepe, duidelijk. Een aantal kopieerringen heb ik al, zullen wel de verkeerde maat hebben. Verder ben ik erg nieuwsgierig naar de mal die jij hebt laten maken. Denk je dat het bedrijf er nog een wil maken? Zeker omdat ik tot zo'n 65 cm moet gaat en de commerciele (en betaalbare..) maar tot 30cm gaan.
mvg,
Coyo
 

JépéMast

Nieuw lid
27 okt 2014
14
0
Leeuwarden
Kan altijd gemaakt worden zo'n freesmal. Maar zeker zo belangrijk is de kleminrichting. Alles bij elkaar ben je zo een paar honderd euro kwijt.
Waar woon je.
 

coyo

Nieuw lid
18 aug 2015
8
0
Ik zit in Delft. Is het klemmen van de mal op het werkstuk met een paar lijmklemmen geen optie?
mvg,coyo
 

JépéMast

Nieuw lid
27 okt 2014
14
0
Leeuwarden
Nee eigenlijk niet, omdat kleminstallie de zaken recht en haaks houdt en de lengte van de zwaluwstaart netjes instelbaar maakt wat het resultaat mooi maakt. Verder is belangrijk dat de werkstukken recht en haaks zijn.
 

coyo

Nieuw lid
18 aug 2015
8
0
Bedankt voor het aanbod JepeMast, dit weekend gaat echter niet lukken. Ben ook nog niet echt verder met het project..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.