Zoveelste lintzaag topic: Inca 260 vs. Makita LB1200F

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.109
515
Moordrecht
Ik zie dat forumlid O Peatey regelmatig Inca machines reviseert, in het bijzonder de Inca 260. Ik heb een Makita LB1200F op het oog. Deze is krachtiger en heeft een grotere tafel.. Ik heb nu een Emcostar Super (staat te koop overigens), maar ik merk dat deze met z'n 650w echt wel wat tekort komt. Waarom zou ik een Inca 260 kopen? Deze heeft niet heel veel meer vermogen en ook een klein tafeltje.. Kan iemand me dat uitleggen? Ik ben erg geneigd om te kiezen voor bigger is better en door wat recente aankopen wat angstig geworden voor tweedehands kopen en heb graag wat garantie. Maar m'n budget is ook niet al te groot en ik vind €700 een hoop geld.

Dilemma's dilemma's. De reviews van de Inca zijn lyrisch. Die van de Makita ook, maar door een recent topic hier ben ik gaan twijfelen..

Dit filmpje echter is wel overtuigend:


Wat wil ik ermee? Het is vooral bedoeld voor de gitaarbouw, maar ik wil er soms ook wat grotere blokken ed. mee zagen. Ik heb hier bijvoorbeeld nog wat Europees noten liggen en de Emcostar heeft hier de grootste moeite mee. t lukt wel, maar met eindeloos geduld en verbrand hout, zelfs met een splinternieuw lint. Nu is het lint van de Emcostar erg kort, dus heeft weinig tijd om af te koelen, maar toch.. Je merkt aan alles dat het niet voldoende is..

Herzagen is niet belangrijk, daar heb ik wel een adresje voor, maar wil wel wat meer mogelijkheden dan ik nu heb..

Wat zijn jullie gedachten?
 
Laatst bewerkt:

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Koop een echt goed en courant merk. Tweedehands goed merk heeft de voorkeur boven nieuw ""hobby""merk.
Niet al te kleine wieltjes nemen als je linten breder dan 12 mm wilt kunnen gebruiken. Inca is een prima merk (Ik ben door schade ""wijs"" geworden :)).
Heb zelf geen Inca maar ken ze wel door de cursus.



mvg
klaas0639
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.109
515
Moordrecht
Nou, heb het toch maar gedaan! Met dank aan O peatey! :)

Deze staat hier sinds vanavond te pronken. nog ff een poetsbeurtje aan de buitenkant en even tuffsaws plunderen en we kunnen er weer tegenaan!

20141110_215336.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.