Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Gezocht: Leer voor een strop

Ik zou graag een nieuwe, grotere strop (voor tussen de bankschroef) willen maken voor het wetten van mijn gereedschap op leer i.c.m. polijstpasta. De strop die ik nu heb is te klein en het leer is te dun. Tijdens de open dag van Masave hout zag ik dat Roeland mooi dik leer gebruikte om zijn beitels e.d. af te wetten.

Heeft iemand hier dik en stevig leer (tuigleer?) in de aanbieding?
    Laatst gewijzigd door Nick18; 24-10-14 om 13:23.
    Groeten,
    Nico

Probeer eens een schoenmaker

Welke afmetingen heeft zo,n stukje leer. Kan eens kijken. Of een oude schooltas bij de rommelmarkt.
    Hoor nog wel. Vr.gr Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Vaak kan een zadelmaker je wel aan (afval)stukken leer helpen
    Home is where your workshop is....

Probeer eens de briefjes bij een supermarkt. Leren stoel die anders weg gaat. Mooie lappen leer en het hout in de kachel en de rest in de grijze bak.

Leer ? Kan ik je vast mee helpen.... Heb hier nog een hele tas vol met reststukjes. Een goede vriend van mij heeft een schoenenmakerij..

Ik heb nog behoorlijk wat leer liggen, weliswaar niet zo dik als wat Roeland gebruikt, maar het werkt heel goed. Ik denk echter dat Rick echter net iets dichterbij woont dan ikzelf
    Sucking at something is the first step towards being sorta good at something.

Goedemiddag Nick,

Al enige jaren gebruik ik een oude leren riem waarvan de gesp het loodje gelegd heeft. Met een stevige schroef door het leer en een 19 of 20 mm rondhoutje in een gat in de werkbank werkt dit naar volle tevredenheid. Mocht zo'n riem niet beschikbaar zijn dan is er wellicht een te vinden bij een retour- of tweedehandswinkel voor enkele euro's.

Veel succes!

Balkensplinter

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Voor een paar euro een brede riem van stevig dik leer kopen.

leer kan ik u ook wel aan helpen, ik weet niet of het goed is het is uit de achterkant van een bank gesneden.

als u interesse heeft hoor ik het wel.
    groet jordi

Forum Rechten