Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Triton tra001 tekening voor bodemplaat

Beste leden,

Zoals jullie misschien al gemerkt hebben probeer ik onder jullie een goedkoop alternatief aan te bieden voor een zwaluwstaart mal voor het frezen van verbindingen ik wacht nog op tekeningen en idee'n.
    Daarna ga ik ermee aan de slag!.
    (weet niet hoe ik het linkje erin moet zetten)....?http://www.woodworking.nl/showthread...raagd-Freesmal

Ik ga binnenkort de triton Tra001 bestellen en ik ben alvast aan het zoeken naar het volgend:

Nu ben opzoek naar tekeningen van de bodem plaat van de Triton tra001....
    Ik ben namelijk cnc verspaner en wil de inleg plaat voor mijn bovenfrees tafel zelf maken.
    Maar dan heb ik wel een tekening nodig van de gaten enz

Mijn plan is om het van 6 mm Aluminium te maken is dit dik genoeg??
    Wil namelijk niet teveel hoogte verliezen..

Alvast vriendelijk bedankt

Ik zou een zo dik mogelijke plaat pakken en dan bv tot die 6 mm terugfrezen. Moet voor een CNN verspanen geen probleem zijn.
    6 mm vind ik nogal dun. Het lijkt mij dat door resonantie en het gewicht van de machine de plaat uiteindelijk gaat doorhangen.

Dat is idd misschien wel een goed idee maar dan heb je misschien nog last van trillen maar ik zou als die binnen is een een test versie kunnen maken om te kijken of het wat is!.
    Goed meegedacht thanks!

Tenzij je aan die Festool profielplaten kan komen, die in de module worden gebruikt, dan kun je wel dun werken.

Ik hou hem denk ik gewoon op 9 mm waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
    Hou het denk ik het liefst beetje lowbudget

Ik heb mijn tra001 onder een plaat van 10mm gezet en kom nog met de rand van de frees boven de plaat uit, dus 10 mm is zeker geen probleem.
    Ik heb niet de hele bodemplaat uitgefreest,maar alleen de montage gaten geboord en verzonken.
    Daarna de kunststof plaat onder de frees weg geschroefd, en de frees onder de plaat geschroefd.

groet john

Bedankt john!

Ter apelkanaal!!!!
    Klinkt heel raar maar ik heb daar een houten keuken gekocht
    In mijn zoek tocht naar een betaalbare houten keuken kwam ik daar uit.(even offf topic maar wel leuk)
    Naam zal ik niet noemen

Hallo, weet er nog iemand een adres voor Engelse boutjes voor de Triton bovenfrees regio Gorinchem.

Alvast bedankt.

Ik heb van de week wat Amerikaanse boutjes gekocht bij Fabory.
    die zitten ook in Ridderkerk.

groet john

Hoe staat het trouwens met Philipp zijn inlegplaat?
    ben je er uitgekomen?

Forum Rechten