keukendeurtjes

Inezke

Actieve deelnemer
16 okt 2014
54
0
Amersfoort
@renault: die Movento ladegeleiders zijn toch bedoeld als "greeploos" . Je duwt en het gaat open(Tip on).

@inezke: architecten weten heel veel van verbindingen. Communicatie in een proces, daar short het wel eens aan.

Het was ook in zijn jonge jaren. Inmiddels is hij uitvoerder en heeft hij het nodige bijgeleerd. Punt was, dat ik wel leuke dingen bedenk, maar zelf geen kaas heb gegeten van verbindingen.
 

Inezke

Actieve deelnemer
16 okt 2014
54
0
Amersfoort
Voordat we verzanden in techniek is het misschien beter dat TS aangeeft wat haar wensen en ideeën zijn. En allerbelangrijkste BUDGET!
Een budget valt en staat met uitvoering.

Over hoe dingen gemaakt moeten worden kan altijd geholpen worden. Zoals, hoe zet ik het beste een lade in elkaar met mijn mogelijkheden.

Kortom dus, ideeën, budget, plan, uitvoering.

Dag Bob,

Het budget is inderdaad niet eindeloos, maar een maandje sparen doet in de details wonderen. In de basis denk ik dat het qua budget gaat lukken. Hoewel ik je meedenken enorm waardeer, blijft dit internet en je weet nooit hoe mensen info combineren c.q. koppelen en dingen blijven tot het einde der tijden traceerbaar, dus daar ga ik even niet op in. Vind ik te privacy gevoelig.
 

Inezke

Actieve deelnemer
16 okt 2014
54
0
Amersfoort
@Klaas0639 Dank! Ik ben heel blij dat mensen me willen helpen. Er zitten veel pro's op de site, dus ik ben allang blij dat ze mijn vragen nog niet "zat" zijn.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Lezend door dit draadje valt me op dat een aantal dingen nogal verwarrend overkomen.

Ts wil graag met Ikea kasten werken en daar zelf deurtjes bijmaken, omdat Ikea zogenaamd alleen wit zou hebben.

Als ik bij Ikea kijk is er keuze in overvloed. Ook qua houtnerf structuur etc. Hetzelfde geldt voor de ladefronten.

Ze wil graag ladegeleiders bij Ikea kopen en de lades zelf maken.
Ik kan geen ladegeleiders vinden bij Ikea, wel complete lades zonder front.

Dan de verwarring over de soort ladegeleiders.
Die complete lades van Ikea lijken op het TANDEMBOX systeem van Blum.
Dat is een compleet systeem, waarbij je eigenlijk alleen de bodem en het front moet toevoegen.
Je kan daar overigens wel een greeploos systeem van maken door er later een 'Tip on ' aan toe te voegen. Bij Blum.

Met greeploos bedoeld men dus zonder greep. Een front waar men een schuine kant aan maakt, noemt men een verdekte greep.

Lezend naar de wensen van TS wil ze graag uit kosten overwegingen een softclose systeem, waar dan later een 'tip on' aan toegevoegd kan worden.

Daarbij heeft TS naar het merk Blum gekeken. Er zijn meer merken die hetzelfde kunnen. Bv.: Grass, Hettich en vast nog wel wat.

Bij Blum valt op dat bij het type TANDEM Softclose ( want dat wil men tegenwoordig) de Tip on functie later toegevoegd kan worden.
Is dit verstandig. Ik vind van niet, omdat die set € 9,80 en € 10,40 kost. ( leverancier afhankelijk)

Ts zou graag houten lades willen maken

Als je bij het merk Blum blijft en je wilt drukken en de lade gaat open (Tip on), dan zij er 2 mogelijkheden.
De eerder aangehaalde TANDEM en de MOVENTO.

Voor een lade is het belangrijk hoe je hem wil gaan belasten maw. hoeveel gewicht mag hij dragen. Dat moet men zelf bedenken.

Als uitgangspunt nemen we een ladegeleiders met een lengte van 550mm. Ook hierin zijn meerdere lengtes mogelijk.

Kijkend naar een Tandem tip on met draag gewicht van 30 kg kost deze € 32,95.
Bij TS zou dit in haar teken voorbeeld 9 x € 32,95 = € 296,55 zijn.

Kijkend naar een Movento met tip on met een draaggewicht van 40 kg kost deze € 50,90
Bij TS dus 9 x € 50,90 = € 458,10.

De Tandem soft close waar je later de Tip on aan kan toevoegen kost € € 28,95,
maakt dus 9 x € 28,95 = €260,55.

Die Tip on die men later kan toevoegen kost € 20,20 x 9 = € 181,80

Waar zit dat verschil dan in, behalve het draagvermogen?

De Movento heeft een meervoudige nastelbaarheid. Is dat nodig? Weet ik niet. Het lijkt mij als er nauwkeurig gewerkt wordt niet nodig te zijn. Maar hier mis ik de ervaring van het product.

Het is dus belangrijk bij het bepalen van keuzes goed uit te zoeken wat de mogelijkheden en behoeftes zijn.

Met een beetje googelen zijn er meerdere leveranciers en bijbehorende prijzen te vinden, dan hier boven aangehaald.
Dit diende slecht als voorbeeld voor TS.
 
Laatst bewerkt:

Inezke

Actieve deelnemer
16 okt 2014
54
0
Amersfoort
Lezend door dit draadje valt me op dat een aantal dingen nogal verwarrend overkomen.

Ts wil graag met Ikea kasten werken en daar zelf deurtjes bijmaken, omdat Ikea zogenaamd alleen wit zou hebben.

Als ik bij Ikea kijk is er keuze in overvloed. Ook qua houtnerf structuur etc. Hetzelfde geldt voor de ladefronten.

Ze wil graag ladegeleiders bij Ikea kopen en de lades zelf maken.
Ik kan geen ladegeleiders vinden bij Ikea, wel complete lades zonder front.

Ik zal proberen de verwarring minder groot te maken. Het is een lange lijst, dus ik reageer even per onderdeel.

A. Corpus
1. in de IKEA kasten zijn al gaten geboord voor het bevestigen van lades.
2. ik wilde bijpassende geleiders van IKEA kopen, omdat ik dan minder kans op fouten heb
3. bij nader inzien blijkt IKEA geen losse geleiders te verkopen
4. corpus is daar relatief goedkoop
5. het scheelt mij veel werk als ik dat niet zelf hoef te maken
6. heb alleen in wit kunnen vinden, maar misschien heb ik niet goed gekeken

B. Ik wil graag de deuren en ladefronten zelf maken om verschillende redenen.
1. gelamineerd vind ik niet mooi
2. geen houtenfront uiterlijk, omdat ik al een houten vloer heb.
3. de hoogte maten die ik in mijn hoofd heb, qua ladefront heeft IKEA niet
4. enkel de ladesfronten zelf maken en kastdeuren kopen, zie ik niet zitten. Dan zit ik met twee verschillende type uitstraling
5. bij voorkeur een keuken zonder handvatten, maar dat is niet strikt noodzakelijk. De lade en deur moeten wel voor elkaar langs kunnen

C. lades zelf maken
1. omdat ik houten lades (van binnen) het mooiste vind
2. de tandembox niet zo mooi vind
3. ik het leuk vind om lades zelf te maken
 

Inezke

Actieve deelnemer
16 okt 2014
54
0
Amersfoort
Dan de verwarring over de soort ladegeleiders.
Die complete lades van Ikea lijken op het TANDEMBOX systeem van Blum.
Dat is een compleet systeem, waarbij je eigenlijk alleen de bodem en het front moet toevoegen.
Je kan daar overigens wel een greeploos systeem van maken door er later een 'Tip on ' aan toe te voegen. Bij Blum.

Met greeploos bedoeld men dus zonder greep. Een front waar men een schuine kant aan maakt, noemt men een verdekte greep.

Lezend naar de wensen van TS wil ze graag uit kosten overwegingen een softclose systeem, waar dan later een 'tip on' aan toegevoegd kan worden.

Daarbij heeft TS naar het merk Blum gekeken. Er zijn meer merken die hetzelfde kunnen. Bv.: Grass, Hettich en vast nog wel wat.

Bij Blum valt op dat bij het type TANDEM Softclose ( want dat wil men tegenwoordig) de Tip on functie later toegevoegd kan worden.
Is dit verstandig. Ik vind van niet, omdat die set € 9,80 en € 10,40 kost. ( leverancier afhankelijk)

Ts zou graag houten lades willen maken

Als je bij het merk Blum blijft en je wilt drukken en de lade gaat open (Tip on), dan zij er 2 mogelijkheden.
De eerder aangehaalde TANDEM en de MOVENTO.

Voor een lade is het belangrijk hoe je hem wil gaan belasten maw. hoeveel gewicht mag hij dragen. Dat moet men zelf bedenken.

Als uitgangspunt nemen we een ladegeleiders met een lengte van 550mm. Ook hierin zijn meerdere lengtes mogelijk.

Kijkend naar een Tandem tip on met draag gewicht van 30 kg kost deze € 32,95.
Bij TS zou dit in haar teken voorbeeld 9 x € 32,95 = € 296,55 zijn.

Kijkend naar een Movento met tip on met een draaggewicht van 40 kg kost deze € 50,90
Bij TS dus 9 x € 50,90 = € 458,10.

De Tandem soft close waar je later de Tip on aan kan toevoegen kost € € 28,95,
maakt dus 9 x € 28,95 = €260,55.

Die Tip on die men later kan toevoegen kost € 20,20 x 9 = € 181,80

Waar zit dat verschil dan in, behalve het draagvermogen?

De Movento heeft een meervoudige nastelbaarheid. Is dat nodig? Weet ik niet. Het lijkt mij als er nauwkeurig gewerkt wordt niet nodig te zijn. Maar hier mis ik de ervaring van het product.

Het is dus belangrijk bij het bepalen van keuzes goed uit te zoeken wat de mogelijkheden en behoeftes zijn.

Met een beetje googelen zijn er meerdere leveranciers en bijbehorende prijzen te vinden, dan hier boven aangehaald.
Dit diende slecht als voorbeeld voor TS.

Het ladegeleiders verhaal vind ik zelf ook nog steeds verwarrend. Mede omdat ik van verkopers een ander verhaal te horen krijg dan wat ik hier op dit forum aan adviezen krijg en dat spreekt elkaar ook een beetje tegen.

Ik ben bij Blum uitgekomen, omdat ik dacht dat IKEA deze ook gebruikt in een goedkopere variant en deze dus standaard passen in de voorgeboorde kasten van Ikea. Dan scheelt boren in de kasten en foutkansen. Ik heb wel andere leveranciers gezien, maar om die reden heb ik daar niet verder gekeken.

De Tandemgeleiders zijn goedkoper en vergt idd nauwkeuriger werken, dan Movento. Waarschijnlijk ga ik vanwege kostentechnische redenen voor tandemgeleiders kiezen. Tip on of softclose. Beide zijn in mijn ogen luxe, wel leuk om te weten of het mogelijk is om dit later een keer toe te voegen is of dat je daar nu meteen voor moet kiezen. Dit ook ivm het voorbereiden van de lades qua montage.

Qua geleiders is mijn uitgangspunt 550 mm en ik ga uit van max. 30 kg. Nog even mijn gietijzeren stoofpannetje wegen en dan weet ik het zeker.

Ik ga je verhaal over de geleiders nog een keer goed bestuderen.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Dat overzicht is beter.

A: corpus.
Goed uitgangspunt. Die voorgeboorde gaten daar hoeft niet mee gewerkt worden als je iets anders wil. Je kan ze altijd dichtkitten als het met aanpassen verwarrend kijkt. Het is ook mogelijk dat gaten overeenkomen, maar zeker geen garantie.
Corpussen zijn meestal standaard wit. Zicht zijden worden later met een dekplaat aangepast.

B: Keukenfronten zelf maken is goed te doen vooral als men plezier beleeft aan het werken met hout.
punt 5 snap ik niet helemaal als ik naar de tekening kijk.

C: Prima zelf te doen. Als je bang bent voor fout marges, hang eerst de geleiders erin en neem daarna de maat voor de lade.

Je kunt over dingen heel ingewikkeld doen van hoe maak ik zoiets. Niet te veel nadenken. In die filmpjes kan je heel goed afkijken hoe het moet. Enige handigheid is wel een pre.

Mijn verhaal over ladegeiders is niet meer dan wat uitzoekwerk op de site van Blum en meubelshop. Kan je zelf ook bestuderen.
Als je iets niet begrijpt is er vast wel iemand die het uit kan leggen.

In mijn tijd bestonden die filmpjes nog niet. Had me een hoop,tijd gescheeld om iets uit te zoeken.

Die geleiders van 550 mm was een voorbeeld. Hat kan best zijn dat in jouw situatie het niet gaat.

Over dat Tip on later toevoegen had ik al laten zien dat het onvoordelig uitpakt mocht je het later willen plaatsen.
De lade constructie blijft gewoon hetzelfde.

Je kan zelfs in het filmpje duidelijk zien hoe je zo' n lade moet maken.

In jouw ontwerp kies je voor drie lade hoogtes in een kast en dat zelfde beeld wil je doortrekken in de andere ladekasten.
Is misschien een esthetische keuze maar niet altijd praktisch. Dan krijg je bij een kasthoogte van 80 cm lades van 26 cm.
Past geen soep pan in.
Het beeld van gelijke lijnen is wel te realiseren, maar dan moet je twee boven elkaar liggende fronten verbinden wat weer ten koste gaat van de ruimte.
Voor een bestek lade ook niet erg praktisch.
Een keuken ontwerpen is tenslotte ook een vak.

Nou succes met puzzelen en filmpjes bestuderen.


ps. Voor deurtjes is ook gewoon Tip on te koop, mocht je daar nog niet mee bekend zijn. Gewoon een dingetje van een paar euro.
 
Laatst bewerkt:

Inezke

Actieve deelnemer
16 okt 2014
54
0
Amersfoort
ja, dat was ook mijn idee. 1 kastje kopen en dan daar de lades in maken.
eerst 1 proeflade van mdf en als die qua maatvoering klopt, ga ik over op multiplex.

Zodra ik zover ben zal ik een foto posten. Eerst is mijn wandbrede kast aan de beurt.
 

Weirdneo

Nieuw lid
23 mrt 2014
8
0
Zuid holland
Hoi inezke,

ik heb net door je topic heen gelezen, en heb een paar aandachtspunten gezien.
Als je een corpus neemt van ikea ben je wel snel klaar maar moet je rekening houden met je leiding werk achter je keuken, je hebt namelijk geen ruimte achter je keuken bij ikea kasten. Dat betekent dat al je leidingen en wcd's inbouw moeten zijn. Of je moet een vrije ruimte achter je kast creëeren met een lat en daar je keuken aan bevestigen. Gevolg is wel dat je een dieper blad moet hebben, dit is dan weer duurder maar je hebt wel meer ruimte.

Voor je lade geleiders zou ik de meest luxe nemen, zodat je de meeste kanten uit kan stellen. Het feit is dat in kasten die je koopt altijd wat in zit, ze zijn nooit helemaal haaks. Als je dan je kasten waterpas gaat zetten blijft er wat in zitten. Nu zag ik dat je een onderbouw koelkast en vriezer in je keuken krijgt en daar je lade front mee wil laten stroken. Dit betekent dat je zoveel mogelijk stel mogelijk heden moet hebben. Als er iets geen gezicht is als je naden niet stroken of niet evenwijdig zijn.

Er word hier ook in dit topic twee dingen door elkaar gehaald. Een greep loze keuken is een keuken zonder hand grepen maar met greeplijst. Een afgeschuind front noemen ze een verborgen greep, dus technisch gezien geen greep loze keuken.

Welke van de twee bedoel je? Als je nog wat ideeën op wil doen kan ik nog wat foto's voor je plaatsen ik heb er genoeg. Als je mijn profiel bekijkt staat een keuken die ik heb geplaatst zie je een keuken staan die greep loze is.

mvg Sven
 

Inezke

Actieve deelnemer
16 okt 2014
54
0
Amersfoort
Dag Sven,

Bedankt voor je toevoegingen. Ik dacht inderdaad dat de kasten waterpas zouden zijn. Lekker naïef dus, hahaha. Ik heb nog wel een paar vragen. Wat zijn wcd's? en wat bedoel je precies, met er blijft wat inzitten? Ik heb geen idee hoe het verder zit met het leidingenwerk. Dat wordt voor mij de grote verassing als de keuken eruit gaat. Daar hou ik wel een beetje m'n hart voor vast. Over hoeveel extra ruimte hebben we het dan? Het was me al wel opgevallen dat de kasten van Ikea met een aluminium profiel aan de muur vastgemaakt dient te worden.

Ik kreeg op basis van googlewerk de indruk dat greeplijsten per definitie van aluminium zijn. Dat vind ik niet zo mooi, vandaar dat ik de verborgen greep eigenlijk wel een goede optie vond. Ook over het installeren van een greeplijst kreeg ik zo snel niets gevonden, maar daar had ik ook nog niet echt serieus werk van gemaakt. Ik zal even de twee alternatieven toevoegen die ik heb gevonden. Als je nog meer hebt, graag!

Ik heb even naar je projecten gekeken. Waanzinnig mooie houten keuken!oplossing greep.jpgbeslag Piet Boon.jpg
 
Laatst bewerkt:

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Greeploos is waar de markt zelf de verwarring heeft gebracht.
Alles waar men naar grijpt al dan niet verborgen blijft een greep.
Alleen de push on (tip on bij Blum) techniek is echt greeploos.

Ikea heeft inderdaad kasten die achter geen ruimte bieden, maar dat hoeft geen probleen te zijn. Het kan hoogstens, mbt op de lades, wat ruimte (lees diepte) verlies opleveren.

Als je niets veranderd aan de infra structuur in de keuken dan hoeft het geen probleem te zijn. Is het zo dat apparaten een andere plaats krijgen, of dat er wat bijkomt, dan dien je daarmee te rekenen.

Wcd's ( wandcontact dozen) zijn stopcontacten.

Ook met de haaksheid van de kasten is niks mis. Het is allemaal computerwerk.
Bij het in elkaar zetten gaat het wel eens mis. Goed de gebruiksaanwijzing lezen.

Daarin staat dat je de kast zelf haaks moet zetten voordat je de achterwand bevestigd.

Hou de moed erin.
 
Laatst bewerkt:

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Bij deze de tekening voor het maken van houten laden met blum geleiding. Deze geldt voor zowel de tandem (niet verwarren met tandembox, dit is een geheel andere type zie www.blum.nl) als de movento en voor zowel de blumotion of tip-on. Nogmaals voor de duidelijkheid, of je kiest de blumotion of de tip-on. Je kan ze later veranderen maar dan dien je een geheel nieuwe set ladegeleiders te kopen (reken je kosten uit). Een keuze die dus eerst moet worden overwogen eer je de ladegeleiders aanschaft.

De laden maak ik altijd in 12 mm berken multiplex. Bij grootte breedten (+80cm) of hoogten (+30cm) ga ik voor 15 mm met een 12mm bodem. MDF kan natuurlijk ook, maar gevoelsmatig werk ik met laden liever met multiplex. De zijden verbind ik met de voor en achterzijden met lamello 0 (10 of 20 werkt niet ivm de beschikbare 12mm). De bodem zit in de zijden door middel van een groef van 5 mm diep (gelijmd uiteraard) en de bodem zit aan de voor en achterzijden door middel van lijm en een nietje uit de tacker of schroef (3,0x35). Als je op deze manier de bodem en de voor en achterzijde maakt dan hoef je geen sparing te maken zoals je in bobmartin' post #54 ziet in het filmpje zo rond de 4:00 minuten. Dat is omslachtig en, naar mijn mening, overbodig. In de achterkant dien je 2 gaatjes van 6mm te boren en 10mm diep. Hiervoor zijn malletjes beschikbaar of je neemt de maten zoals hier aangegeven staan; http://www.kastenkeuken.nl/contents/media/01069392_0.jpg (die 75mm op deze tekening is overigens die sparing waar ik paar zinnen eerder over sprak). Deze gaten kun je ook bepalen door de ladegeleiders in de kast te monteren, ladebak erin schuiven en dan druk je de 2 pinnen tegen de achterzijden, dan weet je exact waar je moet boren.

Dan nog wat tips voor het monteren van de ladegeleider en fronten, vaak staat aangegeven dat 2 euroschroeven voldoende zijn om de geleiders aan de kastwand te bevestigen, zelf doe ik voor de zekerheid er altijd 5 (of 2 euro schroeven en 3 3,5x15 schroefjes). Het front wordt tegen de ladegeschroefd doormiddel van 4 (of 6 als de lade erg breed zijn) van 4,0x25. In elke hoek dus een schroef. Ik schroef altijd eerst de twee bovenste schroeven erin, dan ga ik naar de volgende lade doe hetzelfde en weer naar de volgende etc. Als ik alle lade gehad heb stel ik de laden af en kijk ik of alles in een lijn zit. Zit alles oke, dan schroef ik in alle laden de onderste 2 schroeven. Waarom op deze manier? Mocht de laden niet goed zitten en ik krijg ze niet goed afgesteld heb ik altijd nog een kans om het front op de ladebak te schroeven (bovenste 2 eruit en onderste 2 erin). De ruimte tussen 2 laden fronten is overigens 4mm. Tenzij je voor een verdekte greep gaat, dan zal ik 30mm aanhouden.

Ik vermoed dat je icm met de youtube filmpjes voldoende info hebt ;)
 

Bijlagen

  • SAM_0353.jpg
    SAM_0353.jpg
    58,1 KB · Weergaven: 315

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Euroschroef.

image.jpg

@ Renault. Blumotion is gewoon het softclose systeem van Blum.
De Tandem ladegeleider softclose (Blumotion) kan met tip on, maar ook zonder, zodat later nog een tip on geplaatst kan worden.

De Movento is of soft close of tip on.

Dit alles is gewoon terug te vinden op de website.
 
Laatst bewerkt:

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
De tip on op ladegeleiders zit als accesoires OP de ladegeleider waar de blumotion uit is uitgehaald. Inwendig zijn het dus net iets andere geleiders... De tip on waar jij over praat is die pen als deze http://www.rutlands.co.uk/product-image-c.php?overlay=&size=large&image=/C3494 die theoretisch inderdaad later geplaatst kan worden. In de praktijk werkt dit ruk en is alleen maar irritant, want bij tip on moet je hem dichtduwen echter heb je je blumotion die je lade langzamer dichttrekt dan jij hem dichtduwt. En je blumotion veer kan je niet sneller dichtduwen. Maar goed, sommige dingen moet je nu eenmaal eerst zien dan geloven.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Tekst Meubelbeslagshop:

Het Tandem ladegeleider systeem is de ideale oplossing van Blum voor houtenladen en

voorraadladen. De verdekte techniek zorgt ervoor dat de constructie van uw meubelen
kunnen voldoen aan al uw wensen. Door zijn vele toepassingen bestaan er een reeks
mogelijkheden voor een functioneel houtenmeubel en een perfect design.
Kwaliteitseigenschappen als de Tandem verlichte loop, compleet geïntegreerde
Blumotion in het ladegeleider systeem of de werktuig loze verstelmogelijkheden zorgen
voor een perfecte beweging van uw meubel.


Tekst uit de Blum folder:

Het Tandem ladegeleider systeem is de ideale oplossing van Blum voor houtenladen en

voorraadladen. De verdekte techniek zorgt ervoor dat de constructie van uw meubelen
kunnen voldoen aan al uw wensen. Door zijn vele toepassingen bestaan er een reeks
mogelijkheden voor een functioneel houtenmeubel en een perfect design.
Kwaliteitseigenschappen als de Tandem verlichte loop, compleet geïntegreerde
Blumotion in het ladegeleider systeem of de werktuig loze verstelmogelijkheden zorgen
voor een perfecte beweging van uw meubel.

Ideaal voor greeploze meubels is de elektrische openingsondersteuning SERVO-DRIVE voor TANDEM.Het lichtjes aandrukken van het front volstaat om de openingsimpuls van SERVO-DRIVE te activeren.SERVO-DRIVE werkt samen met BLUMOTION, voor zacht en geruisloos sluiten. Het openen van deladen is ten slotte ook mogelijk met de mechanische openingsondersteuning TIP-ON, optioneel met eensynchronisatie voor het openen van zeer brede voorraadladen.





image.jpg



Dit is een soft close ( Blumotion) ladegeleider. De Tandem.


image.jpg

En diit voeg je toe (tip on)


image.jpg

Tip on set wordt onder de ladegeleider erbij op geklemd.
Filmpje in dit topic laat dat zien.


En dit is voor deurtjes


image.jpg
 
Laatst bewerkt:

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Beste Renault en TS,

Mijn welgemeende excuses!

In mijn overijverigheid om het om het goed voor TS uit te zoeken, ben ik verzand in de onduidelijkheid van de leverancier.

Er zijn 2 soorten Tandem.

De gewone Tandem, waarbij later een Tip on gemonteert kan worden. Als ik het goed zie, dan wordt die combinatie als set Tandem Tip on genoemd. Je drukt tegen het front en de la gaat open. Wil je hem dicht doen, dan druk je hem dicht.

image.jpg image.jpg


Een soft close systeem (Blumotion)

image.jpg



Wil men echter en soft close en tip on, dan kom je bij de Movento van Blum.

image.jpg



Hoop dat ik hiermee mijn fout heb rechtgepraat.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.