Plaatmateriaal kopen

Henkie

Actieve deelnemer
13 jul 2011
108
3
Hoi Wie kan mij aan een adres helpen voor plaatmateriaal voor een mooie prijs :D. Heb al gekeken bij fijnhout ma best prijzig.

Ik wil een buffetkast/boekenkast maken en dat wil ik of van eiken (of iets anders) gefineerd multiplex maken, als het kwa budget niet lukt dan wil ik het uit berken multiplex maken.

Het liefs wil ik 2 diktes, 18/19 mm voor de ene en een dikkere voor de andere (bijv, 25/27/30 mm, ik weet dat dat in berken multiplex geen probleem is maar met een edel fineer laag is dat moeilijk en meestal in 19 mm verkrijgbaar dat is geen probleem.

Groetjes,

Henkie
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Hoi Wie kan mij aan een adres helpen voor plaatmateriaal voor een mooie prijs :D. Heb al gekeken bij fijnhout ma best prijzig.

Ik wil een buffetkast/boekenkast maken en dat wil ik of van eiken (of iets anders) gefineerd multiplex maken, als het kwa budget niet lukt dan wil ik het uit berken multiplex maken.

Het liefs wil ik 2 diktes, 18/19 mm voor de ene en een dikkere voor de andere (bijv, 25/27/30 mm, ik weet dat dat in berken multiplex geen probleem is maar met een edel fineer laag is dat moeilijk en meestal in 19 mm verkrijgbaar dat is geen probleem.

Groetjes,

Henkie

Ik vind de Arnhemse Fijnhouthandel nochtans redelijke prijzen hebben. Mocht die hier in belgie zitten, ik was er al een paar keer naartoe geweest.
Ik vrees dat je niet veel beter zal vinden (op enkele eurocentjes na), tenzij je het in grote loten kan kopen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb wel eens vellen fineer zien liggen bij fijnhou adam ter grote van een multiplex plaatde prijzen vond ik toen meevallenzelf fineren dmv vacuum icm epoxy is niet zo heel moeilijk
 

Erik_O

Actieve deelnemer
22 aug 2014
56
0
Enschede
Ik weet niet om welk budget het gaat en welk gereedschap je tot je beschikking hebt. Maar je zou kunnen overwegen om ruw massief hout in te kopen en dit zelf te verwerken. Uitgaande van 20% verlies bij het op maat maken en een kuubsprijs van 1500 euro voor ruw eiken kom je voor een plaat van 19mm dik 2m48 bij 1m24 dan uit op (0.019*2.48*1.24*1500*1.20) ~ 105 euro plus een beetje lijm. Dat is goedkoper dan dubbelzijdig gefineerde plaat bij de Arnhemse Fijnhouthandel (136 euro). Maar je zit dan natuurlijk niet vast aan die plaatmaat, afhankelijk van je ontwerp kun je voor het geheel nog wel iets goedkoper uit zijn omdat je bij een plaat natuurlijk ook nog zaagverliezen zou hebben.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Kijk eens bij Iboma, Lopik,
Zij hebben erg veel plaatmateriaal: o.a. berken multiplex, gefineerd mdf in vele dikten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.