Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

TK: 2 manshoge zeer dikke balken Azobé

Te koop: 2 balken Azobe, 160 cm lang x 30 cm x 30 cm. Eén balk heeft een stuk rond staal, zo'n 16 mm, in het midden van 1 uiteinde. Staan al drie jaar in de schuur als restanten van een hele grote balk, maar behalve één houtdraaibank stabiliseren kan ik er niets voor bedenken en ze staan nu gewoon in de weg.

Het hout is redelijk droog, de balken zijn best strak, geen gaten of ernstig afgeschuurde hoeken.

Perfect als je sokkels wil maken, of je schommel voor eeuwig wil verankeren, of 4 poten er aan en je draaibank wandelt nooit meer weg, of een massieve
    salontafel - legio mogelijkheden.

Gewicht 170 kig per stuk (gewogen) - denk daar aan bij het ophalen.

Azobé is een hele harde houtsoort, zinkt in water, boren als in metaal en zagen slijten snel. Wel is het uiterst duurzaam en ontzettend sterk.

Af te halen in Beneden Leeuwen.

Ik vraag 100 euro voor allebei. Bij interesse graag een mailtje of een persoonlijk bericht.

Jurriaan je vergeet een heeeeeeeeel belangrijke eigenschap.... de geur Ooit eens een blok op de draaibank gezet, die ging er na 5 minuten METEEN vanaf

Angelim Vermelho stinkt, deze azobe ruikt een beetje naar sloot, maar die lucht trekt ook weer weg.

De 1e geïnteresseerde blijft stil, de 2e houdt het ook bij een bericht, dus mag ik deze grote blokken nog eens van harte aanbevelen? Van dik hout zaagt men planken enzovoorts....
    Laatst gewijzigd door Jurriaan; 28-10-14 om 07:06.

Forum Rechten