Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Nooitgedacht rijschaaf, de schaafbeitel gezocht

Houtliefhebbers,

Ik kreeg onlangs een prachtige nooit-gebruikte Nooitgedacht rijschaaf cadeau. Spijtig genoeg ontbreekt de schaafbeitel...
    Daarom ben ik op zoek naar een Nooitgedacht schaafbeitel in bruikbare conditie.
    Het gereedschap zal de hoogte eer worden toegekend door het deskundig en regelmatig te gebruiken.
    De mondopening is 60mm en kan indien nodig enkele 1/10mm worden aangepast.

Alvast hartelijk bedankt om me hiermee verder te helpen.
    Men zegge het voort..

Ik heb hier nog een Nooitgedacht beitel liggen. Hij is wel 61 mm breed. Ik heb de indruk dat het een gelamineerde is.
    De lengte van de beitel is ongeveer 20 cm.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Hallo Kodama,

Van welke leeftijd? met of zonder keerbeitel, gelamineerd? gesmeed?
    Hier wat foto's van een gelamineerde gesmede beitel van J en J Nooitgedaght breedte van de beitel is 64mm heeft wat vliegroest zeer oppervlakkig, heb ook nog ergens een 55mm en 60mm liggen maar dat weet ik niet heel zeker.
    IMG_2567.jpg
    foto niet zo scherp maar je kan zien dat de beitel gelamineerd is de schaafbeitel is volgens mij nog nooit gebruikt
    IMG_2569.jpg

IMG_2570.jpg

Ik zal nog even kijken voor de 60mm

Groet,
    Roeland

Beste Roeland,
    Geweldig! Dat ziet er mooi uit ik had niet beter kunnen hopen dan er een gelamineerde beitel voor te kunnen vinden. Als je een 60mm van dezelfde kwaliteit hebt dan misschien nog liever die. In het ergste geval vergroot ik de mondopening nog een beetje zodat hij er net in kan.

Mathieu,
    In de jouwe ben ik ook geïnteresseerd.

Sturen jullie me even een Pb om praktische afspreken te maken.
    Jeej!!!!

IMG_5166.jpg

Ik heb er anders ook nog liggen...
    Als de kat van huis is...
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

Forum Rechten