Tekening in Eikenhout

H.T

Actieve deelnemer
15 apr 2013
43
0
Nijmegen
Dag allen,

Ik was vanmiddag de bast van een blok eiken aan het halen toen ik tegen een (in mijn ogen) mooie zwarte lijn/ tekening in het hout aanliep. Ik heb dit nog nooit gezien en was benieuwd hoe dit ontstaat en of dit normaal is. Weet iemand mij daar meer over te vertellen?

Gr Hilmar

IMG-20141017-WA0010.jpg
 

H.T

Actieve deelnemer
15 apr 2013
43
0
Nijmegen
Zo Jan ziet er goed uit!! Ik wil het wat "vrij" gaan beeldhouwen. Heb wat oud gereedschap (trekmes etc) van mijn opa wat ik wil proberen te gebruiken. Heb vanmiddag een guts gekocht die ik erbij wil gaan gebruiken. Het hout had ik van een vriend gekregen die het anders in de kachel had gegooid ben wel blij dat die bij mij in de tuin is beland. Was niet bekend met het "slaap" principe. Zo zie je maar dat schimmel niet altijd negatief is ;P.

Allen bedankt voor de reacties!!
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Prachtig hout! Ik had nog nooit van eik met slaap gehoord, maar volgens grote vriend google zou het inderdaad bestaan.
 

H.T

Actieve deelnemer
15 apr 2013
43
0
Nijmegen
Ja het is zeker mooi hout ben ook blij mee! Het is iig eik Martijn. Beuk en Berk hebben een vrij gladde bast ik heb flinke stukken schors van de stam getrokken met het mes en ben er vrij zeker van dat het eik is.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Je ziet dus meteen als je de bast eraf haalt dat/of er slaap inzit? Er ligt hier in het bos een flinke berkentak, met zwammen erop. Zou dat de moeite waard zijn om een stuk mee te nemen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.