Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Wie kan ebben plaatjes zagen

Hallo ik heb van de AF een balkje ebben van ong 28x8 en dan 2 cm dik

ik heb voor mijn project plankjes nodig van ong. 5,5 mm dik

ik kan het niet op mijn zaagje, zou iemand dit hier wel kunnen ?

wil er best iets voor betalen vandaar geplaatst op marktplein !

image.jpg

image.jpg

Kun je het niet gewoon met de hand doen? Het is vast wat oefenen, maar als je een redelijke schulpzaag hebt (ik gebruik zelf een zo'n Japans model), dan kun je deze plank vast wel door het midden zagen. En vervolgens vlakschaven.
    Dan is dat gelijk een leuke eerste stap voor je projectje...

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Dat lukt mij wel !!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Ik zeg dat je dit toch echt met een lintzaag moet doen of inderdaad met de hand voor het beste resultaat. Een tafelcirkelzaag heb je veel te veel verlies aan de dikte van de zaagsnede

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meron Bekijk Berichten
    Kun je het niet gewoon met de hand doen? Het is vast wat oefenen, maar als je een redelijke schulpzaag hebt (ik gebruik zelf een zo'n Japans model), dan kun je deze plank vast wel door het midden zagen. En vervolgens vlakschaven.
    Dan is dat gelijk een leuke eerste stap voor je projectje...

Het is een eenmalig projectje, dus ik heb er inderdaad de spullen niet voor zoals een schulpzaag...

- - - Updated - - -

Rick - Dankjewel, ik stuur je een persoonlijk bericht

Schulpzaag dat is een echte uitdaging bij deze maten. Ik opteer voor de lintzaag. Er zijn trouwens wel cirkelzaagmachines die dit kunnen. Op de laatste open dag van woodworking stond er een. Gemaakt in nederland. Er is ook een fabriek uit Zwitzerland die die dingen maakt voor de modelbouw. Ik geloof dat ze bij 5 cijfers beginnen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Gemaakt in nederland. Er is ook een fabriek uit Zwitzerland die die dingen maakt voor de modelbouw. Ik geloof dat ze bij 5 cijfers beginnen.
    Het serienummer? Hebben ze er al zoveel gemaakt? Ach nee, je bedoelt natuurlijk de prijs

Lintzaag met wat slimme hulpstukjes (ook zelf te maken)

http://www.youtube.com/watch?v=NZSDfLjDk8I

Hier een voorbeeld van het herzagen van onregelmatige vorm in plakken (in het begin is het gekluns wel lachen)

http://www.youtube.com/watch?v=kIhLxnb_S0E
    Laatst gewijzigd door zuma; 17-10-14 om 10:15.

Gelukt, kan een slotje op

iedereen bedankt voor het reageren !

hallo
    mag het slot nog even open : ik heb het filmpje op you tube bekeken en ziet er gaaf uit maar waarom lukt bij mij zoiets nou niet , mijn lintzaag (metabo) gaat alle kanten op behalve rechtdoor en ik kan em niet strakker zetten want dan krijgt de motor de zaag niet meer rond.

gr Leendert

Forum Rechten