Alles over het maken van foto's en filmpjes en het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.037
1.667
Terkaple
www.woodworking.nl
Een belangrijk deel van de aantrekkelijkheid van ons forum zijn de vele foto's en filmpjes die de forummers maken en plaatsen. Maar mooie foto's zijn niet altijd gemakkelijk en zelf heb ik met het maken van filmpjes helemaal geen ervaring. Maar het wordt wel steeds meer gevraagd en ik ben benieuwd hoe jullie dat allemaal doen. En zet je je filmpjes op Youtube of op Vimeo. Moeten we een eigen Woodworking.nl kanaal op youtube zetten of...... Gebruik je een high tech camera, belichting, of je telefoon. Tips zijn altijd welkom natuurlijk........

Het wordt een sticky onderwerp, waardoor het altijd bovenaan in deze rubriek zal staan, als leidraad voor ons, de bestaande forummers en natuurlijk voor de nieuwkomers.

al vast bedankt!

jaap
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Voor een filmpje gebruik ik een simpele point en shoot digitale foto camera met video stand. Ik heb ook een goedkoop statiefje. Zet die niet op de werkbank als je zwaluwstaarten gaat uithakken (dansend beeld). Vervolgens in de PC laden en met windows movie maker gaan plakken en knippen, evt tekst erbij zetten. Dan kan je met hetzelfde programma het filmpje naar youtube schieten (waar je natuurlijk wel eerst een account moet hebben gemaakt) en dan de link delen in het forum.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Kan niemand van de filmers een keer opschrijven, of filmen, hoe hij de filmpjes voor het forum maakt, met welke camera of telefoon etc.

jaap

Jaap,
Mijn filmpjes die ik maak is met een gewoon fototoestel.
IMG_5596.jpgIMG_5597.jpg

Zoals zelfsprekend plaats je de filmpjes dan in een map op uw pc.

Via youtube ga ik alles gaan opladen tot een youtube-bestand.
Bij de rode pijl kan je inloggen en uitloggen. Natuurlijk moet je u eerst hebben geregistreerd.
001 filmpjes laden.jpg

De volgende rode pijl klik je op uploaden.
002 filmpjes laden.jpg

Dan kom je op het volgende scherm en druk je waar de rode pijl nu staat.
003 filmpjes laden.jpg

Dan moet je op uw pc gaan kijken/zoeken waar uw filmpje staat en dubbel klikken (rode pijl)
004 filmpjes laden.jpg

Vervolgens kom je weer op youtube die begint te laden.
de rode pijl tont dit aan.
Bij de groen pijl schrijf je een titel wat je wenst zoals bijvoorbeeld houtdraaien.
Na het volledige proces van opladen druk je dan bij de groene pijl van publiceren.
005 filmpjes laden.jpg

Na het publiceren krijg je een mail met de bevestiging van de link. je zelf de link direct aanklikken en kopiëren in de hier bovenstaande foto.

Je gaat dan weer naar de forum van "woodworking.nl" en klik op het icoontje "voeg video in". Dit is nu niet meer onbekend voor velen.
006 filmpjes laden.jpg

Youtube link invullen of plakken en opladen.
007 filmpjes laden.jpg

Normaal heb je dan uw gewenst filmpje op de forum staan.

!!! Je kan ook een aantal filmpjes na elkaar plaatsen, met muziek eventueel beeldovergangen, enz. via bijvoorbeeld een "Movie Maker alvorens dat je alle items doet die hier boven staan.
008 filmpjes laden.jpg

Succes bij het maken van filmpje waar we veel plezier aan kunnen beleven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.