Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

zelfnivellerende laser waterpas

Vroeguh waren die dingen akelig duur, tegenwoordig kom je ze al voor 50 a 75 euro tegen
    Nu zal ik zo een ding niet heel vaak gebruiken maar ik zoek wel iets wat betrouwbaar is

Doordat ik niet bekend ben met dergelijke apparaten weet ik niet wanneer iets een goede koop is of een miskoop

Iemand tips of ervaringen met dit soort gereedschap ?!
    Met een hamer past alles...

Waarvoor wil het gebruiken? Muren lood zetten? Tegels plaatsen? Fundering uitzetten?
    Budget is +- 75 euro?
    De groene bosch heeft een goeie. Ik dacht de PCL20. Maar is wel iets duurder. 120 euro

Is maar waar je het voor nodig hebt natuurlijk.

Budget is zeker geen 75 euro
    als ik voor bijv 150 een veel beter stuk gereedschap heb is dat geen probleem

Ik wil het gebruiken om bijv. tegels te plaatsen, als we na verhuizing een nieuwe werkbank gaan plaatsen wil ik deze goed pas hebben
    Met een hamer past alles...

Voor een werkbank denk ik eerder aan een gewoon waterpas.
    Voor tegels een kruislijnlaser. Met loodpunten is ideaal meegenomen.

In die prijscategorie kun je niet echt 'missen' denk ik.

Stapje duurder is Bvb bosch gll3-50 is héél goed, de ganse gll serie vind ik eigelijk héél erg goed. Vooral loodpunten is echt handig.

Categorie duurder is futech ofzo (maar das 500euro en +)

Als het maar af en toe is denk ik wel dat je toekomt met zo'n bosch (groen of blauw).

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door samsites Bekijk Berichten
    Voor een werkbank denk ik eerder aan een gewoon waterpas.
    Voor tegels een kruislijnlaser. Met loodpunten is ideaal meegenomen.

In die prijscategorie kun je niet echt 'missen' denk ik.

Stapje duurder is Bvb bosch gll3-50 is héél goed, de ganse gll serie vind ik eigelijk héél erg goed. Vooral loodpunten is echt handig.

Categorie duurder is futech ofzo (maar das 500euro en +)

Als het maar af en toe is denk ik wel dat je toekomt met zo'n bosch (groen of blauw).
    Lees met belangstelling mee. De bosch is gll3-50 is zeker mooi. Maar toch nog 300 euri. Dat is dan wel weer wat veel voor de hobbyst.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Ik heb ook al met een half oog naar zelf instellende laser waterpassen gekeken. Bij de Home Depot kwam ik dit tegen.
    http://www.homedepot.com/p/Bosch-Cro...2-10/202502525

Dit leek me wel aardig, nu maar wachten tot er een passend project aan de horizon verschijnt.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Bij de bouwmarkt karwei in berkel en rodenrijs zijn ze aan het vernieuwen.
    Ligt een groene bosch met aan de bovenzijde een ronddraaiende laser en aan de voorkant een verticale streep. Stelt zichzelf waterpas.

van 180 naar 79 maar is wel een showmodel

Ik heb al een tweetal jaar een groene Bosch, ik weet niet precies welk type en ik ben te lui om hem te gaan zoeken, maar hij geeft een horizontale lijn 360 en een vertikale over ongeveer 120 graden. Nivelleert snel en geeft een duidelijke lijn die ook op een flinke afstand fijn genoeg blijft.
    Voor binnengebruik een geweldige hulp, zeker bij tegels zetten. Buiten is hij zowat waardeloos, zeker als de zon schijnt, maar in die prijsklasse is dat niet meer dan normaal.
    Voor snelle klussen haal ik nog vlot de ouwe getrouwe waterpas boven, vooral omdat het altijd een beetje geklooi is om de laser op de juiste plek te krijgen.

Kijk ook eens op de Amerikaanse eBay voor (Blauwe Bosch) lasers, dat scheelt een behoorlijk stuk!

Zie bijvoorbeeld > http://www.ebay.nl/itm/BOSCH-GPL-5S-...item20ee10b8cd . Dat komt op $ 163 (125 euro ongeveer) voor een Bosch GPL 5 die hier toch 225 euro moet kosten.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Beetje aan de hand van dit topic ben ik tot de conclusie gekomen dat eigenlijk veel eerder een zelfnivellerende laser had moeten kopen. Nu zoek ik er 1 waarbij ik hoeken kan uitzetten en referentie punten zodat je boven en onder kan aftekenen en de laser kan verschuiven bij een groot vlak. Nu kijk ik naar de Bosch GCL 25. Wat ik me alleen afvraag wat is de uitstraal hoek van zo'n laser? Hoever moet je hem wegzetten voordat het nuttig is.

Forum Rechten