Indeling werkbank

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Vandaag de eerste lat gelegd voor het maken van een nieuwe werkbank.
De werkbank zal zich situeren langs een muur van 4,5 meter lang.
Zo ziet deze muur er voorlopig uit; wat wat losse 'werkbanken', werkstukken en oude kastjes:

P1060965 (800x600).jpg

Bedoeling is om hier een soort systainer-werkbank van te maken (sysport) met voornamelijk systainers maar ook wat gewone lades (herbruik van de lades rechts op de foto's)

Een voorlopig schetsontwerpje:
P1060967 (800x600).jpg

Nu wil ik hier ook wat van mijn houtbewerkers-ervaring in steken en er iets moois van maken, met extra 'handigheidjes' en extraatjes.

Zijn er bepaalde zaken, lades, kasten, indelingen, openingen, verborgen ruimtes, ideeën die jullie in jullie werkbank hebben gebouwd, maar die jullie niet meer zouden kunnen missen en die jullie mij kunnen adviseren om in te bouwen?

Alvast bedankt!
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Ik vind het persoonlijk fijn dat 1 kopse kant van de werkbank vrij is, zodat je ook aan die kant kunt werken of L-vormige werkstukken kunt laten zakken.
 

WR1944

Oud hout
Eén van de zaken lijkt me een kleine overhang van het blad zodat je er zaken aan vast kan klemmen. Verder een verdiepte plint om je voeten te kunnen plaatsen als je strak tegen de werkbank aan staat te werken. Een kloek werkblad is altijd fijn om op te werken. Maak het goed vlak en waterpas zodat je het als referentievlak bij het klussen kunt gebruiken.
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Heeft iemand ooit al eens een cms-module van festool ingebouwd in zijn werkbank?

Indien ja, hoe zit het met de bevestiging/verbinding? Hoe past en haakt de module in de werkbank?
 

resign

Actieve deelnemer
22 feb 2012
98
0
Drongen, België
misschien heel erg logisch maar toch ben ik er in geslaagd dit over het hoofd te zien bij de 'tafel/kast waar mijn verstekzaag zijn plaats heeft. :rolleyes:
Laat zeker het blad wat uitsteken aan de voorkant, om het stof/zaagsel er goed af te kunnen vegen en op te vangen :D
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Klopt, 3 modules en 2 plaatsen waar ik ze kwijt kan
De eerste setup beviel niet, ik had goten/richels en randjes in het mdf gefreesd, dit werkt toch niet goed, na een echte CMS tafel te hebben bekeken viel het stuivertje, rete simpel maar wel doeltreffend :)

Ben de komende dagen niet thuis én het is een beetje vol boven maar ik ga me best doen voor een paar foto's
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.