Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Indeling werkbank

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012

Indeling werkbank

Vandaag de eerste lat gelegd voor het maken van een nieuwe werkbank.
    De werkbank zal zich situeren langs een muur van 4,5 meter lang.
    Zo ziet deze muur er voorlopig uit; wat wat losse 'werkbanken', werkstukken en oude kastjes:

P1060965 (800x600).jpg

Bedoeling is om hier een soort systainer-werkbank van te maken (sysport) met voornamelijk systainers maar ook wat gewone lades (herbruik van de lades rechts op de foto's)

Een voorlopig schetsontwerpje:
    P1060967 (800x600).jpg

Nu wil ik hier ook wat van mijn houtbewerkers-ervaring in steken en er iets moois van maken, met extra 'handigheidjes' en extraatjes.

Zijn er bepaalde zaken, lades, kasten, indelingen, openingen, verborgen ruimtes, ideeën die jullie in jullie werkbank hebben gebouwd, maar die jullie niet meer zouden kunnen missen en die jullie mij kunnen adviseren om in te bouwen?

Alvast bedankt!

Ik vind dat je mooi compact schetspapier hebt. Maar buiten dat, dit vind ik wel een goede, de "swingup grinder" http://www.familyhandyman.com/video/...ue#.VDwVzMt1Hq

Ik vind het persoonlijk fijn dat 1 kopse kant van de werkbank vrij is, zodat je ook aan die kant kunt werken of L-vormige werkstukken kunt laten zakken.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Eén van de zaken lijkt me een kleine overhang van het blad zodat je er zaken aan vast kan klemmen. Verder een verdiepte plint om je voeten te kunnen plaatsen als je strak tegen de werkbank aan staat te werken. Een kloek werkblad is altijd fijn om op te werken. Maak het goed vlak en waterpas zodat je het als referentievlak bij het klussen kunt gebruiken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Heeft iemand ooit al eens een cms-module van festool ingebouwd in zijn werkbank?

Indien ja, hoe zit het met de bevestiging/verbinding? Hoe past en haakt de module in de werkbank?

Toxiq heeft volgens mij 2 modules in zijn werkblad zitten.

http://www.woodworking.nl/showthread...ighlight=toxiq

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2012
    misschien heel erg logisch maar toch ben ik er in geslaagd dit over het hoofd te zien bij de 'tafel/kast waar mijn verstekzaag zijn plaats heeft.
    Laat zeker het blad wat uitsteken aan de voorkant, om het stof/zaagsel er goed af te kunnen vegen en op te vangen

Klopt, 3 modules en 2 plaatsen waar ik ze kwijt kan
    De eerste setup beviel niet, ik had goten/richels en randjes in het mdf gefreesd, dit werkt toch niet goed, na een echte CMS tafel te hebben bekeken viel het stuivertje, rete simpel maar wel doeltreffend :-)

Ben de komende dagen niet thuis én het is een beetje vol boven maar ik ga me best doen voor een paar foto's
    Met een hamer past alles...

Forum Rechten