Oud Eiken schaaltje.

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Dit is mijn derde werkstuk uit een stuk Eiken staander die naar schatting 200 jaar in een veestal heeft gestaan.

De blok om te beginnen
P8270025.jpg
Begin is gemaakt
P8270031.jpg
Ook het begin van de voet is gemaakt.
P8270035.jpg
Het model is klaar
P8270039.jpg
Het schuurwerknadert zijn einde.
P8270044.jpg

Klaar.
P8280071.jpg
Natuurlijk nog even bij de vijver.
P8290085.jpg
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Natuurlijk knap draaiwerk - zonder twijfel. Eerst dacht ik is het wel eiken of is het gelet op de vorm misschien acacia. De voet is mooi robuust. Kon de schaal niet dunner? Hoger toerental? Maar ja zolang jezelf de beitel niet vasthoudt weet je het niet. Zou wel mooi staan zo'n fragiele schaal op noeste poot. En dan de millimeter dunne schaal helemaal zandstralen en bleken. Zo ontstaat een spannend geheel. Maar ja ik had de beitel niet vast en kon alleen dromen van zo'n schaal. Ik dacht wel als je zoveel kunt, kun je veel meer................tot in finesses.
vr,gr. Jan Pranger.
 
Laatst bewerkt:

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Prachtig stuk nu het afgewerkt is Rien, droge Eik is nu echt niet het makkelijkste materiaal om te draaien, speciaal kops hout, gelukkig kon je het in een stuk houden, dat eiken hout wil graag splijten en is niet echt taai in deze richting.

A good looking piece for sure, well done 1thumb.gif
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.