Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Titebond lijm

Titebond lijm

Forummers,

Ik kreeg zoveel vragen naar Titebond lijmen dat ik nu een mooi aantal flessen heb staan. Ik heb gekozen voor Titebond Original en de Titebond III. Beide hebben een inhoud van 473ml..

20141009_142113.jpg

De titebond original kost 10 euro per stuk en de III kost 15 euro.

Geweldig spul...wel prijzig (algemeen genomen he)
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 11-10-14 om 07:33.
    Met een hamer past alles...

Even vergeleken en goedkoper dan Baptist. Gecombineerd met een houtbestelling scheelt het ook weer verzendkosten

Ik had me laatst ook suf gezocht voor het lijmen van een babyspeeltje en uiteindelijk maar Titebond II 237ml van ebay besteld.

Is deze lijm nu echt veel beter als bvb bison of pattex? en wat is het verschil dan?.

Het verschil zit hem in gifvrij dus geschikt voor snijplanken e.d., daarnaast is II weatherproof en III waterproof. III droogt alleen wat donker op heb ik gelezen vandaar dat ik voor II ging.

Het is eigenlijk te mooi weer om binnen te zitten (althans hier in Friesland), maar voor de doorzetter, de echte lezer, hebben een paar jaar geleden nog een interessante post gehad over het onderwerp Titebond. En die post verwijst ook weer naar een andere waarin een uitgebreide lijmtest staat. Geniet van het mooie weer!

jaap

Oke bedankt Jaap zal het eens door lezen.

Mooi product (ik spreek over de III) maar hou rekening met donker opdrogen en met feit dat hij n stuk lopender is dan gangbare witte standaard houtlijmen. Dus bij deze vind ik het zinvol om langs de lijmnaden af te plakken en druppels direct met een vochtige doek te verwijderen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    Het is eigenlijk te mooi weer om binnen te zitten (althans hier in Friesland), maar voor de doorzetter, de echte lezer, hebben een paar jaar geleden nog een interessante post gehad over het onderwerp Titebond. En die post verwijst ook weer naar een andere waarin een uitgebreide lijmtest staat. Geniet van het mooie weer!

jaap
    Deze interessante post uit het verleden had ik toevallig net gelezen. Maar bij mij werkt de daar gebruikte verwijzing naar de bedoelde test niet meer. Is er op andere manier die informatie te komen?

mvg
    klaas0639

Forum Rechten