Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14
    Junior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014

Hallo beste leden even voorstellen

Hallo beste leden, ben sinds vandaag lid van het forum,
    las van te voren wel mee maar nog niet aangemeld nu dus wel...

Ben sinds kort ( 1 september) bezig met een cursus basis hout bewerking in belgie. Deze loopt 4 jaar en uiteindelijk na 4 jaar zou je dan een volledig meubelmaker moeten zijn. Niet dat ik dat proffessioneel wil zijn maar meer hobby-matig...

Zal hier nog wel vaker vragen stellen over houtbewerking en de benodigde gereedschappen, heb inmiddels (benodigd voor de cursus)
    narex -beitels
    bahco - raspen
    kruishout

en elektrisch gereedschap:
    bosch afkortzaag PCM 85 met onderstel PTA 2400
    PTS10 zaagtafel met onderstel

groetjes Peter

Welkom op het forum.

Gr marc

Athanor
    Guest
    Welkom op het forum!

Fons

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Welkom !!!!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Welkom en veel leesplezier!

Het is rtrouwens een beste opleiding die je gaat volgen zeg, 4 jaar. Wel leuk lijkt me!

Junior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaas Bekijk Berichten
    Welkom en veel leesplezier!

Het is rtrouwens een beste opleiding die je gaat volgen zeg, 4 jaar. Wel leuk lijkt me!
    @klaas , ja lijkt me ook, is op de dinsdagavond van 18:30 - 22:15 bij cvo in maaseik van september tot juli . Een leuke kleine groep van 6 mannen en de leraar is zelf proffessioneel met houtbewerking bezig, dus wel wat theorie maar meeste praktijk gericht.

En ook niet onbelangrijk de kosten vallen reuze mee 250 euri per jaar inclusief houtkst.

grtz Peter

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Oh, dat is geen geld! Misschien moet ik ook eens naar zoiets gaan kijken, alleen weet ik niet of het met het werk zou passen..

In ieder geval nogmaals welkom, en ik ben benieuwd naar je ervaring met de opleiding!

Junior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    @klaas,

de opleiding word dinsdag's of donderdag's gegeven, maar is in belgie, heb ook in nederland naar vergelijkbare opleidingen gezocht, maar of niet gevonden, of dagonderwijs, of maar 1-jarig of te duur.
    Ben heel erg gecharmeerd van de "ouderwetse"manier van belgische opleiding, alles nog op de oude handwerkmethode.. pas in jaar 2 krijgen we met machines te maken..

'T 1e jaar alleen maar met handgereedschap werken, beitelen, schaven, schuren , hoekverbindingen maken enz..

P.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door petsche Bekijk Berichten
    @klaas,

de opleiding word dinsdag's of donderdag's gegeven, maar is in belgie, heb ook in nederland naar vergelijkbare opleidingen gezocht, maar of niet gevonden, of dagonderwijs, of maar 1-jarig of te duur.
    Ben heel erg gecharmeerd van de "ouderwetse"manier van belgische opleiding, alles nog op de oude handwerkmethode.. pas in jaar 2 krijgen we met machines te maken..

'T 1e jaar alleen maar met handgereedschap werken, beitelen, schaven, schuren , hoekverbindingen maken enz..

P.
    De tijden zouden voor mij het probleem zijn, ik ben consultant en zit veel bij verschillende klanten op verschillende locaties, met verschillende werktijden. Je ziet het probleem denk ik al.

Wat jouw aanspreekt, dat spreekt mij ook enorm aan. Eerst met het handje leren, dan met de machine. Een beetje zoals mijn vader mij vroeger liet schuren, eerst met een papiertje en later pas met de machine. Ik ben groot voorstander hiervan (toen niet, maar dat zal de leeftijd zijn geweest. ) want als je de mogelijkheden van het handwerk kent, dan kan je dat fantastisch combineren met de machines.

Junior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaas Bekijk Berichten
    De tijden zouden voor mij het probleem zijn, ik ben consultant en zit veel bij verschillende klanten op verschillende locaties, met verschillende werktijden. Je ziet het probleem denk ik al.

Wat jouw aanspreekt, dat spreekt mij ook enorm aan. Eerst met het handje leren, dan met de machine. Een beetje zoals mijn vader mij vroeger liet schuren, eerst met een papiertje en later pas met de machine. Ik ben groot voorstander hiervan (toen niet, maar dat zal de leeftijd zijn geweest. ) want als je de mogelijkheden van het handwerk kent, dan kan je dat fantastisch combineren met de machines.
    @klaas
    ja komt bekend voor de consultancy, heb ik zelf ook 15 jr lang gedaan, was op bepaald moment t reizen/werktijden beu en een zoontje gekregen, dus naar vaste standplaats gezocht en gevonden, werk nu 20 km van mn woonplaats af en kan ook nog dag thuiswerken, bevalt me prima ;-)

yupz, deed mn vader ook, eerst met de hand, toen menigmalen vervloekt ;-) maar nu dankbaar ervoor..

P.

Forum Rechten