Hele mooie model Hummer bij Baptist in de etalage

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Vandaag was ik eindelijk weer eens bij Baptist in zaak. Het was al weer bijna een jaar geleden en het was prima om weer eens bij te praten met Pierre Baptist en Alex, bij ons beter bekend als Dopeling ;). Het blijft wel een snoepwinkel en als ik het vergelijk met de Woodcraft winkels in de USA, dan hebben ze bij Baptist een veel (echt veel) grotere collectie handgereedschap. Voor de stekkerjunkies, bij de "gewone" zaak, de ijzerwarenhandel er schuin tegenover, hebben ze nu ook Mafell gereedschap en een mooie collectie forstnerboren uit Zwitserland. Niet goedkoop, maar het zijn dezelfde als de ZoBo boren van Protool.
Maar genoeg, ga zelf maar kijken. Baptist heeft ook altijd een altijd wel werkstukken van klanten in de winkel staan, waaronder dit keer een echt prachtige houten Hummer op schaal. Daar maak je toch elke jongen blij mee .... en mij ook.

jaap


DSCF7793.jpg

DSCF7795.jpg

DSCF7796.jpg

DSCF7797.jpg

DSCF7798.jpg

DSCF7800.jpg

DSCF7799.jpg
 
A

Athanor

Guest
Mooi Jaap! Weet je ook wie de auto gemaakt heeft? Zij of hij verdient een naamsvermelding.


Fons
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Absoluut met je eens Fons !!

Ongelooflijk mooi en gedetailleerd. Soms moet je 3 keer kijken voordat je ziet dat ook dat ene onderdeel daadwerkelijk van hout is gemaakt... Chapeau!!!

Als het een Woodworker was geweest, was deze linea recta naar de "eregalerij" verhuisd.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Heb nog even geïnformeerd bij Alex van Baptist en de Hummer is gemaakt door Hans van Giesbergen. En volgens Alex met gereedschap wat de meesten onder ons ook hebben en dus niet met een cnc machine.
Ons aller Alex (dopeling) is een groot promotor van ons forum, waarvoor we hem vanaf hier nog een keer hartelijk willen bedanken!
Voor wie hem echt nog niet kende, hieronder op de foto!

jaap

DSCF7801.jpg
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Heb nog even geïnformeerd bij Alex van Baptist en de Hummer is gemaakt door Hans van Giesbergen. En volgens Alex met gereedschap wat de meesten onder ons ook hebben en dus niet met een cnc machine...

Wow, met het handje, had zeker gedacht dat het met CNC gemaakt was.
 

Catharsium

Nieuw lid
11 okt 2013
14
0
Almere
Wat een kunstwerk, waanzinnig! Inspirerend dat dit mogelijk is met basis gereedschap (maar wel een enorme hoeveelheid talent plus ervaring vermoed ik).

@Baas, Je hebt gelijk, het is echt een snoepwinkel en eigenlijk niet mogelijk om de winkel zonder mooie aanschaffen te verlaten. 'Gelukkig' (voor mijn bankrekening) woon ikzelf op ruime afstand.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.