Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Hele mooie model Hummer bij Baptist in de etalage

Vandaag was ik eindelijk weer eens bij Baptist in zaak. Het was al weer bijna een jaar geleden en het was prima om weer eens bij te praten met Pierre Baptist en Alex, bij ons beter bekend als Dopeling . Het blijft wel een snoepwinkel en als ik het vergelijk met de Woodcraft winkels in de USA, dan hebben ze bij Baptist een veel (echt veel) grotere collectie handgereedschap. Voor de stekkerjunkies, bij de "gewone" zaak, de ijzerwarenhandel er schuin tegenover, hebben ze nu ook Mafell gereedschap en een mooie collectie forstnerboren uit Zwitserland. Niet goedkoop, maar het zijn dezelfde als de ZoBo boren van Protool.
    Maar genoeg, ga zelf maar kijken. Baptist heeft ook altijd een altijd wel werkstukken van klanten in de winkel staan, waaronder dit keer een echt prachtige houten Hummer op schaal. Daar maak je toch elke jongen blij mee .... en mij ook.

jaap

DSCF7793.jpg

DSCF7795.jpg

DSCF7796.jpg

DSCF7797.jpg

DSCF7798.jpg

DSCF7800.jpg

DSCF7799.jpg

Athanor
    Guest
    Mooi Jaap! Weet je ook wie de auto gemaakt heeft? Zij of hij verdient een naamsvermelding.

Fons

Absoluut met je eens Fons !!

Ongelooflijk mooi en gedetailleerd. Soms moet je 3 keer kijken voordat je ziet dat ook dat ene onderdeel daadwerkelijk van hout is gemaakt... Chapeau!!!

Als het een Woodworker was geweest, was deze linea recta naar de "eregalerij" verhuisd.
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Heb nog even geïnformeerd bij Alex van Baptist en de Hummer is gemaakt door Hans van Giesbergen. En volgens Alex met gereedschap wat de meesten onder ons ook hebben en dus niet met een cnc machine.
    Ons aller Alex (dopeling) is een groot promotor van ons forum, waarvoor we hem vanaf hier nog een keer hartelijk willen bedanken!
    Voor wie hem echt nog niet kende, hieronder op de foto!

jaap

DSCF7801.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    Heb nog even geïnformeerd bij Alex van Baptist en de Hummer is gemaakt door Hans van Giesbergen. En volgens Alex met gereedschap wat de meesten onder ons ook hebben en dus niet met een cnc machine...
    Wow, met het handje, had zeker gedacht dat het met CNC gemaakt was.

Knap gemaakt. Zit Hans toevallig ook op dit forum? Is er meer werk van hem bekend?

Zo hee, gaaf!
    En heel erg knap gedaan.

Wat een kunstwerk, waanzinnig! Inspirerend dat dit mogelijk is met basis gereedschap (maar wel een enorme hoeveelheid talent plus ervaring vermoed ik).

@Baas, Je hebt gelijk, het is echt een snoepwinkel en eigenlijk niet mogelijk om de winkel zonder mooie aanschaffen te verlaten. 'Gelukkig' (voor mijn bankrekening) woon ikzelf op ruime afstand.

Ik kwam deze tegen. Voor degene die hem ook willen maken... http://toysandjoys.com/97-the-hummer.html

Forum Rechten