Lie Nielsen handvat

Chris_belgium

Actieve deelnemer
1 jan 2009
118
0
Ik weet het, een beitel is geen koevoet :D maar ben er dus in geslaagd om het handvat af te breken :D

Hoop hier misschien iemand te vinden die voor mij een nieuw handvat wil draaien kosten enzo worden natuurlijk vergoed. Iemand intresse?

Groeten, Christof.

380466609.jpg
 

Chris_belgium

Actieve deelnemer
1 jan 2009
118
0
Geert zei:
Beton is geen houtsoort...

Was toch maar gewoon aphselia waarvan deze beitel het slachtoffer is geworden, en mijn lompigheid zal er natuurlijk ook wel iets mee te maken hebben gehad! :D
 

tuoh

Oud hout
Als het dichter bij huis is, ik wil dat hecht ook wel draaien hoor.
Zou wel een andere houtsoort adviseren, zo te zien heeft de nu gebruikte een korte vezel.
Beter is een hecht in Robinia, of Es, beide zijn veel veerkrachtiger.


PS: leergeld betalen we allemaal.


Mvg,

André
 

Chris_belgium

Actieve deelnemer
1 jan 2009
118
0
Weet iemand of Padouk en afzelia goeie houtsoorten zijn om een handvat van te draaien?

Groeten, Christof.
 

tuoh

Oud hout
Dat gaat wel lukken, jammer genoeg kan je de kleur van Padouk heel moeilijk in stand houden, word vaal bruin.

De allerbeste houtsoort voor stelen en handvaten van beitels is Hickory, maar je moet het vinden, is een heel taaie houtsoort die al aardig wat mishandeling kan verdragen.

André
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
Om aan een mooi stukje hickory te komen voor beitelhechten te (laten)draaien ,koop één of meerdere hickory voorhamer/sleg stelen :idea: . Kosten ± € 12 per st. Ze zijn ovaal in de maat van 55x35 en 900mm. lang.Stelen voor een pikhouweel zijn nog iets dikker (beginnen bij 50x80).Voor gebruikklare grote hechten kan je een hamersteel van een stratenmakers hamer nemen.zijn ± 200mm.lang en al mooi rond.



m.v.g. Geurt.


------------------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer----------
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.