Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Lie Nielsen handvat

Lie Nielsen handvat

Ik weet het, een beitel is geen koevoet maar ben er dus in geslaagd om het handvat af te breken

Hoop hier misschien iemand te vinden die voor mij een nieuw handvat wil draaien kosten enzo worden natuurlijk vergoed. Iemand intresse?

Groeten, Christof.

Re: Lie Nielsen handvat

Ik wil het wel voor je doen.

Ik hoor wel van je als je akkoord gaat.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2008

Beton is geen houtsoort...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert
    Beton is geen houtsoort...
    Was toch maar gewoon aphselia waarvan deze beitel het slachtoffer is geworden, en mijn lompigheid zal er natuurlijk ook wel iets mee te maken hebben gehad!

Als het dichter bij huis is, ik wil dat hecht ook wel draaien hoor.
    Zou wel een andere houtsoort adviseren, zo te zien heeft de nu gebruikte een korte vezel.
    Beter is een hecht in Robinia, of Es, beide zijn veel veerkrachtiger.

PS: leergeld betalen we allemaal.

Mvg,

André

Weet iemand of Padouk en afzelia goeie houtsoorten zijn om een handvat van te draaien?

Groeten, Christof.

Dat gaat wel lukken, jammer genoeg kan je de kleur van Padouk heel moeilijk in stand houden, word vaal bruin.

De allerbeste houtsoort voor stelen en handvaten van beitels is Hickory, maar je moet het vinden, is een heel taaie houtsoort die al aardig wat mishandeling kan verdragen.

André

Om aan een mooi stukje hickory te komen voor beitelhechten te (laten)draaien ,koop één of meerdere hickory voorhamer/sleg stelen :idea: . Kosten ± € 12 per st. Ze zijn ovaal in de maat van 55x35 en 900mm. lang.Stelen voor een pikhouweel zijn nog iets dikker (beginnen bij 50x80).Voor gebruikklare grote hechten kan je een hamersteel van een stratenmakers hamer nemen.zijn ± 200mm.lang en al mooi rond.

m.v.g. Geurt.

------------------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer----------

Dat is nog eens een goede tip Geurt, daar had ik nog nooit aan gedacht.

Bedankt!

Forum Rechten