Tips gezocht, tijdelijk hok bouwen voor buiten.

doubjj20

Actieve deelnemer
5 jan 2012
41
0
Ik heb idd al een caravan staan. Het hok komt aan de caravan te staan, zodat we hier de toilet in kwijt kunnen, en verder de wasmachine, droger diepvries en wat voorraad neer kunnen zetten.
We hebben bij de sloop veel dakpannen over gehouden, dus ik denk dat ik daar het dak maar van maak, maar voor de muren ben ik er nog niet uit.
Vorstvrij houden is niet zo'n probleem. Elec kachel erin en dan zou het goed moet komen....
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
OH, dat is geen HOK, dat is een SPIKERTELT!

https://www.google.no/search?q=spik...a=X&ei=HG02VPP4BYjNygPhk4KADg&ved=0CAYQ_AUoAQ


Die dingen zijn hier vrijwel standaard aan een caravan met een vaste staanplaats.
En uiteraard goed geïsoleerd. In veel gevallen is het de huiskamer van de caravan en is de caravan de slaapkamer en kookplek.

Ik begrijp dat je geen spikertelt gaat importeren, maar de link stuur ik zodat je misschien a.d.v. plaatjes goede ideeën op kan doen.
Je kan ook even googlen op google.no naar spikertelt. Als je iets tegenkomt wat je weten wilt maar niet vertaald krijgt roep je maar.

En inderdaad vorstvrij houden zal in dit geval niet zo'n probleem zijn, Ik dacht ( doordat je HOK schreef) een opslag nodig had voor je spullen. Maar inderdaad een waschmachine die regelmatig in gebruik is, kan je beter vorstvrij houden. Of je moet 'm steeds goed aftappen.

Geen idee van afstanden bij je, maar houd wel rekening met de diktes van verlengkabels als er kachels en wasmachines op aangesloten gaan worden.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Ik heb idd al een caravan staan. Het hok komt aan de caravan te staan, zodat we hier de toilet in kwijt kunnen, en verder de wasmachine, droger diepvries en wat voorraad neer kunnen zetten.
We hebben bij de sloop veel dakpannen over gehouden, dus ik denk dat ik daar het dak maar van maak, maar voor de muren ben ik er nog niet uit.
Vorstvrij houden is niet zo'n probleem. Elec kachel erin en dan zou het goed moet komen....

Als je een pannendak gaat maken, hou dan goed rekening met de helling en de sterkte van de constructie i.v.m. sneeuw. Het is niet heel spannend allemaal, maar wel belangrijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.