Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Tips gezocht, tijdelijk hok bouwen voor buiten.

Zoals ik een tijdje geleden al eens gedeeld heb hier, hebben we een oude boerderij gekocht welke we geheel op gaan knappen.
    Nu komt de tijd eraan, dat we erbij moeten gaan wonen in de woonwagen.
    Nou moet er aan de woonwagen een hok komen van ongeveer 4 bij 4 welke geisoleerd moet zijn.
    Ik denk dat we dat hok 1,5 jaar zullen hebben.

Het is de bedoeling dat we een frame van hout maken en ertussen isolatieplaten stoppen om het vorstvrij te houden.
    Nou ben ik opzoek naar een goedkope manier om zo'n hok aan de buitenkant water en wind dicht te maken.
    Met rabatdelen kom ik uit op dik 400 euro.
    Zijn er geen andere, goedkopere manieren om een hok 1,5 jaar te beschermen tegen water en wind? En wat zou een goede manier zijn om het dak waterdicht te maken?

Ik hoor graag jullie ideeen.

Damwand? Of geisoleerde sandwichpanelen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Ik heb geen idee, van prijzen in Nederland, maar heb je gedacht aan underlayment o.i.d.?

Als het echt gaat om 1,5 jaar zou het kunnen met dekzeilen. Daar moet je dan wel latten opzetten zodat het niet kan gaan klapperen. Zolang het stil zit blijft het een tijd goed.
    Nadeel is dat het er niet uitziet.
    Dekzeil met een vlechtscherm?

Voor het dak, golfplaten.

Wat betreft het vorstvrij houden: is dat werkelijk nodig?
    De meeste spullen kunnen tegen vorst. Waterhoudende substanties zijn een probleem.
    Bedenk ook daat isoleren geen garantie is dat het vorstvrij blijft. Het duurt alleen wat langer.
    Als het echt vorstvrij moet blijven moet je gaan verwarmen. En dat kon nog wel eens een probleem worden als het vol met spullen staat. Dan moet je de zaak goed warm houden, want als je begint te stoken als het al vriest loop je, ondanks de isolatie, het risico dat de spullen die dicht bij de buitenwanden staan toch bevriezen. Door de temp verschillen krijg je dan condens, en dat is erger dan wat vorst.

In mijn ogen is het belangrijkste dat je de vloer aanpakt tegen optrekkend vocht.

edit: zorg hoe dan ook dat je geen spullen TEGEN de buitenwanden aanzet, daar krijg je schimmel
    en voor de zijwanden zou je ook golfplaten kunnen gebruiken.
    Laatst gewijzigd door lemen; 05-10-14 om 21:38.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Het zal sowieso niet goedkoop gaan worden, zo'n schuur/hok. Bouwzeil of afdekzeil is wel het goedkoopst maar verre van mooi ( hornbach heeft wel zeil dat aan 1 kant groen is, dat is wel te doen) maar afhankelijk van wat je als fundering doet ben je voor het dak en het skelet al snel een 4 a 500 euro kwijt. Dan moet je nog isoleren, afweken binnen ivm de isolatie en de buitenkant betimmeren. Ook zal er een kozijn en een deur in moeten, een nieuw kozijn en een gebruikte deur kost je ook al snel 150/200 euro. Elektra moet er denk ik in, etc etc.

Als je douglas planken kan vinden dan kan het (met goed zoeken) voor 1,50 de meter. RVS nagels hoeven dan niet, dat scheelt ook een hoop. Maar je moet denk ik wel nog windveren plaatsen, wellicht een stukje lood hier en daar en een berg schroeven en balkdragers.

Ik zou toch minstens op 1000 tot 1500 euro rekenen.

dus als antwoord op je vraag: zeil is het goedkoopst, daarna kost het allemaal veel geld vanwege het oppervlak.heel grof zit je op 80m2 wat je moet bekleden (4m bij 4m en 2,5m hoog). Voor underlayment is dat 4 platen per kant a 20,- / 25,- per stuk.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    @ klaas: hoe bedoel je dat hornbach dekzeil heeft dat aan 1 kant groen is?

Hier, waar toch doorgaans dingen slecht verkrijgbaar zijn, zijn wit, grijs en groen makkelijk te vinden in de winkels.
    Vaak ook in diverse kwaliteit. ( gr/m2).
    Of heb jij het over een ander product dan ik bedoel.

Ik bedoel dit ( en deze winkel heeft ook blauw )
    http://www.jula.no/search/?query=pressening

@doubjj20: Ik heb geen idee hoe je zit met bouwverhunningen, maar wellicht is het een overweging iets definitiefs te bouwen?
    Dan kost het wel meer, maar is je geld niet weggegooid na 1.5 jaar. Ruimte kan je nooit genoeg hebben. ( als je het zelf niet vol kan krijgen is er altijd wel iemand die opslagruimte wil huren)

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ik kan de link even niet openen, maar ik bedoel dat zeil met ringen aan de randen. Veelal zie ik het met kleuren zoals blauw of zwart of oranje, maar dat zou ik voor een permanente oplossing niet zo mooi vinden. Vandaar dat ik hornavch aangeef, daarvan weet ik dat ze groen hebben.

Waarom niet een oude caravan of stacaravan? Staan genoeg op marktplaats, is direct compleet met keuken, watervoorziening, slaperij, er zitten ramen en een deur in.

jaap

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaas Bekijk Berichten
    Ik kan de link even niet openen, maar ik bedoel dat zeil met ringen aan de randen. Veelal zie ik het met kleuren zoals blauw of zwart of oranje, maar dat zou ik voor een permanente oplossing niet zo mooi vinden. Vandaar dat ik hornavch aangeef, daarvan weet ik dat ze groen hebben.
    Ja dan hebben we het over hetzelfde.
    Inderdaad ja, vroeger waren die dingen in NL altijd oranje! Die heb ik hier nog niet gezien. Grappig eigenlijk.

De kleuren die hier te koop zijn passen doorgaans wat beter in de natuur.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap Bekijk Berichten
    Waarom niet een oude caravan of stacaravan? Staan genoeg op marktplaats, is direct compleet met keuken, watervoorziening, slaperij, er zitten ramen en een deur in.

jaap
    Volgens mij moet het een opslag worden voor diverse zaken, ik las iets dat er al een woonwagen was.

Forum Rechten