Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Question Balk met ijzerbeslg / toepassing ?

Ben al dagen aan 't googelen waar ik deze balken eerder heb gezien ! Komen me zo bekend voor, maar kan niet plaatsen waarvoor ze gebruikt worden. Lijkt me namelijk een heel leuk idee om hier een vloer van te maken, zoals op deze foto ook wordt gedaan. Kan iemand me op weg helpen waar ik ze eventueel kan vinden of hoe ze heten / normaal voor gebruikt worden ?

IMAG0699.jpg

Heb je de foto zelf gemaakt? Waar heb je de foto vandaan? Tweede plank lijkt wel een markering te hebben op het eindstuk.

- heeft iets weg "van Gend en Loos" pallet-opzetranden, maar die hebben een scharnier...

- evenementen vloer

- Vloer van een noodgebouw (blikken eindstukken lijken geklonken. Speciale verzonken gaten, om de delen demontabel te monteren.)
    - Defensie?

Zo te zien moeten er ooit een hoop van gemaakt zijn. Ben benieuwd naar het juiste antwoord en het resultaat!

Succes!

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Je noemt het een balk. Zijn ze zo dik dan?

Of zijn het planken? Zo ja, zijn ze zwaar? Zo niet: zijn het misschien steigerdelen?

Pallet randen?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Dacht in eerste instantie ook aan pallet kratten. Als ik er langer naar kijk zijn het volgens mij van die planken van vrachtauto opleggers. Daar omheen zitten dan dekzeilen die ze kunnen opklappen. Wat ook voor dit soort vloeren gebruikt wordt zijn oude steenschotten en of kaasplanken. In de massa en voor weinig ooit te koop. En anders uderlayment aan stroken zagen en leggen.
    Jeroentje

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    YES! ik ga door voor de koelkast!

http://www.google.de/imgres?imgurl=h...ed=0CDoQrQMwBg

Stukkie scrollen dan kom je ze tegen.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Volgens mij zijn het steigerplanken. De metalen einden dien om de kopse kanten niet beschadigen. Steigerbouwers zijn niet zo zachtzinnig als vioolbouwers. De brede U-vormige bescherming komt naar mijn idee minder vaak voor dan de smalle strip die om de kopse kant werd geslagen. Meestal werden er ook nog hoekjes af gezaagd.

Steigerplanken met beslag.jpg

Dekseldelen denk ik. Ze worden gebruikt om bijvoorbeeld smeerputten dicht te dekselen als die niet gebruikt worden. Een maatje groter werden ze op schepen gebruikt om het ruim te dichten, er werd dan meestal nog canvas overheen gespannen tegen regen en buiswater.

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Ik ga ook voor de oplossing van JPAJS,
    Zulke planken werden volgens mij vroeger ook veel gebruikt bij vrachtwagens en aanhangers met zijl.
    Ze vielen in staanders met u vormige beugels, die staanders konden ook verwijderd worden aan de zijkanten.
    Mvg.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    link.jpg

Dit kom je tegen als jullie op de link van mijn posting #6 klikken
    Mijn duits is niet zo best maar volgens vertaalprogramma's zijn gerüstbohlen steigerplanken, zoals ik in post 3 al suggereerde.
    Laatst gewijzigd door lemen; 06-10-14 om 07:24. Reden: stukje tekst vergeten

Forum Rechten