Mijn eerste snijplank

PascalP

Nieuw lid
25 apr 2014
19
0
Onlangs ben ik begonnen met het maken van mijn eerste kopshouten snijplank.
Volledig geinspireerd door de Woodwhisperer, een Eigen design durf ik nog niet aan.

Hieronder een foto-verslag.

Hout besteld via de hofleverancier van dit forum uit Zwolle:
WP_20140920_004.jpg

Daarna verlijmd en wat opgeschuurd:
WP_20140924_003.jpg

Stroken gezaagd (met de hand :eek:) en weer verlijmd:
WP_20140925_002.jpg

Omdat mijn zaagkunsten natuurlijk weer wat te wensen overliet, moest de schaaf er nog even aan te pas komen:
WP_20140927_001.jpg

Handgrepen gefreesd:
WP_20140928_001.jpg

Een aantal keren bewerkt met druivenpitolie:
WP_20140928_007.jpg

En het uiteindelijke resultaat op de plek waar hij hoort:
WP_20140929_002.jpg

Het project was voor mij erg leerzaam. Het was eigenlijk ook de eerste keer dat ik niet met goedkoop bouwmarkthout werkte, dat was wel even wennen (in positieve zin).
Ik zou graag nog wel een paar rubberen voetjes onder de plank maken. Iemand nog tips hiervoor?

Bedankt!
Pascal
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Mooi!Ik ben bezig met mijn eerste kopshouten snijplankjes, is een fiasco. Twee verschillende cirkelzagen gebruikt, beide zijn een ramp.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
De klassieker, ik blijf ze mooi vinden en deze natuurlijk ook! Denk dat er bij een groot gedeelte van onze mede forummers ook zo'n plank in de keuken te vinden is.
Rubber voetjes kun je bij elke bouwmarkt kopen grote en kleine, kosten bijna niets.
 

kreidler

Actieve deelnemer
1 aug 2013
181
0
Lochem
Supermooi,ik denk dat ik er ook maar eens een ga maken.
Wat van hout is dit,en wat van prijs mag ik aan denken?

Groetn Pascal
 

PascalP

Nieuw lid
25 apr 2014
19
0
Dank voor alle reacties. Ik zal eens kijken bij de bouwmarkt naar geschikte voetjes.
Het gebruikte hout is essen en purperhart. Voor de kosten kun je denk ik het beste even een mail naar Masave sturen.
Bij mij kwam er nog wat arbeid bij, aangezien ik helaas nog niet over een vlak-vandiktebank beschik.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Mooi geworden! En met de hand zagen? Respect.

Ik stap ook over op druivenpitolie, de Albert heijn heeft het aan zijn assortiment toegevoegd, eindelijk.

Ik kon niet zien of je er voetjes onder had, mocht je die willen, op bax-shop.nl kosten ze een paar cent, kijk onder flightcase materialen.
 

wouter383

Nieuw lid
14 okt 2012
18
1
leiden
Hoi Pascal,
zeker een mooie snijplank geworden. Wil er zelf ook al een tijd eentje maken maar schuif het steeds vooruit...

ik meteen een vraagje over die lijmklemmen waar de snijplank in ligt;

welk merk zijn die? En bevallen ze een beetje?
ik ben ze wel eens vaker tegengekomen maar nooit ervaringen van gehoord.

gr wouter
 

PascalP

Nieuw lid
25 apr 2014
19
0
Hoi Pascal,
zeker een mooie snijplank geworden. Wil er zelf ook al een tijd eentje maken maar schuif het steeds vooruit...

ik meteen een vraagje over die lijmklemmen waar de snijplank in ligt;

welk merk zijn die? En bevallen ze een beetje?
ik ben ze wel eens vaker tegengekomen maar nooit ervaringen van gehoord.

gr wouter


Paul Sellers gebruikt dit soort lijmklemmen ook veel in zijn projecten. Ik ben op zoek gegaan naar deze klemmen en heb ze uiteindelijk op Amazon gevonden. Zie onderstaande link:

http://www.amazon.de/gp/product/B000LFVHQA/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Voor wat ik er mee doe zijn de lijmklemmen prima geschikt, ze hebben een behoorlijke klemkracht.

Edit: Ze zijn trouwens in diverse lengtes beschikbaar.

Gr, Pascal
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.