freesmachine tafelblad

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
In hoeverre is de roest doorgedrongen? Is het alleen een egaal laagje lichtbruin? Dan kun je het gruis wegpoetsen met een doekje met WD-40, en het blad licht schuren met korrel 400.

Als er echt al putjes gevormd zijn, moet je schuren met grovere korrels. Het best is om dit te doen met een schuurblokje met een licht flexibele onderkant, zodat je het weer mooi gelijkmatig vlakschuurt.

Trouwens, voorkomen is beter dan genezen. Elke week haal ik over alle blanke delen van machines en gereedschappen een doekje met WD-40 erop. Bij mij is dat noodzaak, omdat ik in een onverwarmde vochtige schuur zit. Baat het niet, dan schaadt het niet.
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Strooi gewoon zaagsel en schaafsel over je tafels als je in een vochtige ruimte zit. Scheelt een pak... (preventief natuurlijk!) ;)
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
lensink.dirk zei:
hallo

mijn freesmachine tafelblad zit roest op waar mee kan ik dit verwijderen ?

Dirk

Voor het schuren van roestvlekken op mijn gietijzeren bladen gebruik ik een schuurrubber ,nabehandeling met een metaalglans of wax en ze glimmen weer als nieuw ;)
Beide producten gekocht bij Felder (http://www.felder-houtbewerking.nl ) TIP: Pas op met WD40 ,zodra het op on behandeld hout komt krijg je met afwerken `vette`problemen.

m.v.g. Geurt.


-----niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer------
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.