Wat voor winkelhaak heb jij het liefst?

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Jaap,
Bedankt.

Rechts boven in nog ruimte voor mijn digitale hoekmeter, en de zweihaak moet nog een vast plekje krijgen.

Jan-Willem

Inderdaad de incra rules zijn erg kwetsbaar, daarom mij zelf aangeleerd ze terug te leggen op hun plek, ze liggen "vast" door de magneten (baptist)

In het begin lijkt het omslachtig om elke keer de kist te pakken maar het went en je hebt alles bij elkaar.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
de incra rules zijn erg kwetsbaar, daarom mij zelf aangeleerd ze terug te leggen op hun plek, ze liggen "vast" door de magneten (baptist)

Rechts boven in nog ruimte voor mijn digitale hoekmeter, en de zweihaak moet nog een vast plekje krijgen.

Altijd verstandig om je kwetsbare afteken tools goed op te bergen. Zo veel werk is het nu ook weer niet om een box te openen.

Zelf ook nog ruimte in de gereedschapskast:) en dacht aan deze digitale hoekmeter.

 
Laatst bewerkt:

Jan-Willem

Actieve deelnemer
6 jul 2012
34
0
Mdamsma:
Je hebt helemaal gelijk echter heb ik nu nog geen echte plek voor mijn afteken gereedschap. Ik moet er eigenlijk nog steeds een doosje of iets voor vinden/maken/kopen. Het ligt nu in een vak van de reedschapkist en meestal werk ik op zo'n manier dat ik mijn armen vol laad met gereedschap dat ik denk nodig te hebben en dat dan meeneem naar de plek waar ik het klusje wil doen. Vervolgens slingert het overal. Maar er komt langzaam verbetering in. Ik ruim nu in iedergeval mijn elektrisch gereedschap op in de koffers/sustainers.

Ik dacht trouwens dat die Incra linialen van RVS zijn en RVS is eigenlijk niet magnetisch. (Kan wel licht magnetisch worden trouwens).

Ik zie nu trouwens dat wij de zelfde vogel blokhaak/winkelhaak hebben.
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Je hebt vele verschillende soorten RVS.
Bijvoorbeeld materiaalsoort aisi430, dit is Ferrietisch rvs en wel degelijk magnetisch, hier worden bijvoorbeeld ook afzuigkappen en andere huishoudelijke spullen van gemaakt.
 

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
21
Gouderak
Ik gebruik van alles door elkaar.

IMG_20141022_214751.jpg


Het meeste mijn Starret Combi, daarnaast ook veel het kleine verstelbare haakje links op de foto. Daarnaast nog een aantal vaste metalen blokhaken; van Buitelaar. En in theorie hangt het altijd op het bord, maar in de praktijk liggen ze altijd op de werkbank... Ik heb er ook nog een grote platte haak bij (80x40) voor het aftekenen van grote platen e.d.
 

Maarten_A

Actieve deelnemer
26 aug 2014
32
0
Geertruidenberg
Oude combinatiehaak

Vandaag via Marktplaats op de kop getikt.
Een combinatiehaak van N.V. TOOLS Amsterdam, echt een oud stukje Hollands glorie.
Een degelijke combinatiehaak die ook nog eens perfect haaks is.
Hij had wel wat last van oppervlakkig roest, maar dat heb ik er grotendeels af kunnen poetsen.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 518
  • image.jpg
    image.jpg
    98,8 KB · Weergaven: 516

jjjlll

Actieve deelnemer
Ik gebruik de metrische speed square eigenlijk het meest. Hij is lekker robuust, heeft een goede aanslag, je kunt hem laten vallen zonder dat hij uit het lood is, klopt ook wel, hij is eigenlijk voor dakdekkers bedoeld.
IMG_20141102_175235 rot level persp.jpg

Daarnaast, voor het fijne werk gebruik ik de metrische incra T ruler van Incra, die ik mezelf ooit cadeau heb gedaan. Dat ding heeft gaatjes, oplopend per volle mm, en zelfs per kwart mm, daar past een 0.5 mm potloodpunt in. Je hebt wel goede ogen nodig om de potloodpunt in het goede gaatje te stoppen.
Voordeel van dit principe is dat je geen afleesfouten kunt maken.
IMG_20141102_173631 level lightn crop.jpg
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Waar heb je die speed square gehaald?
Ik ben hier al enige tijd naar op zoek, maar het is niet zo gemakkelijk om een metrische te vinden (tenzij ik bijna evenveel verzendkosten wil betalen dan het ding kost) :)
 

vernum

Nieuw lid
18 mrt 2014
17
0
Ik heb de mijn dakbedekkers meetdriehoek gevonden op http://www.kreg-shop.nl/products-page/handige-extras/heavy-duty-aluminium-dakbedekkers-meetdriehoek/ voor € 6,95. komt nog wel € 3,95 verzendkosten bij als er gekozen word voor kiala. Daarnaast is er ook een iets voordeliger variant http://www.kreg-shop.nl/products-page/handige-extras/aluminium-dakbedekkers-meetdriehoek/ voor € 4,00. (ex verzend kosten)

Dat klinkt toch een stuk goedkoper dan 31 euro. Ik denk, als je nog wat verder zoekt (heel goed zoekt...), dat er nog goedkopere zijn te vinden.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.118
518
Moordrecht
Dit draadje is nie goed voor m'n portomonnee.. heb van de week een incra t-ruler en een mooie blokhaak besteld.. Bedankt! :p
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
WoW! Die magic square is precies waar ik al jaren naar zoek!


OT: gaaf doosje met al het meetgereedschap. Nu ligt het los in een la of op m'n werkbank. Maar zo'n doosje is toch wel erg netjes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.