Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 26

TV Meubel met tv lift.

Halle mede forumers,

ik ben nog nieuw op dit forum, maar heb me ogen al aardig uitgekeken hier.
    Ik ben zelf een beetje bezig geweest met kleine projecten en projecten waar niet (heel veel) accuratesse nodig is.

Maar nu we een huis gaan kopen binnen enkele weken, gaan we dit natuurlijk naar een hoger plan brengen
    En te beginnen met een tv meubel.

Nou is mijn toekomstige woonkamer niet echt super ingedeelt. Het is mooi, is ook weer eens iets anders natuurlijk.
    Maar de indeling vraagt om een subtiele oplossing voor de kast. Ik wilde dus graag een kast maken waar de tv uitkomt zetten vanaf de achterkant.
    Een tv lift dus. Nou zijn deze vrij prijzig als je ze nieuw wilt halen. Goedkoopste wat ik gezien heb is zo'n 250/300€
    Ook 2de hands zijn ze moeilijk te vinden. Dus waarom niet zelf wat maken. Ik heb wel een idee met stalen staven waar bussen overheen glijden.
    Maar ik wou eerst even weten wat jullie ideeën zijn.

Iemand dit al eens eerder geprobeerd (en geslaagt)??

Een idee waar de kast/tv moet komen.
    Tegen de keuken aan, links van de houtkachel

(Weet niet of het slim is om me adres zo op het forum te plaatsen, maar als jullie andere foto's van het huis willen zien, geef maar een gil.)

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Leuk idee!

Ik vraag me alleen wel af of het te doen is om het zelf te maken voor minder geld dan een winkelmodel, dat zou je goed uit moeten zoeken. Want je hebt wel ee nRF zender/ontvanger nodig, electromotoren, servo's etc.

Het lijkt een hoop geld voor een tv lift maar als je alles los koopt zal je niet veel goedkoper uitkomen.
    Hoe groot is de tv die in het meubel moet komen?

deze persoon heeft zo een meubel gemaakt,te zien op youtube.
    hier het overzicht filmpje, op zijn kanaal kan je de andere filmpjes van de bouw vinden... nuttig ter info.

https://www.youtube.com/watch?v=iDgX...L9I3jPbt0vcI0A

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Ik heb mijn TV lift gemaakt van een oud electrisch verstelbaar buro. De poten heb ik op marktplaats gekocht voor een paar tientjes omdat het blad beschadigd was die ik ook maar bij de verkoper heb achter gelaten

Werkt als een speer. Je kan ook zoeken op Linak ( dat is een merk) of actuator.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaas Bekijk Berichten
    Want je hebt wel ee nRF zender/ontvanger nodig, electromotoren, servo's etc.
    In princiepe hoeft het van mij niet op afstand te bedienen zijn. En klein knopje op de zijkant die moeilijk te zien is, is ook prima.
    Ik zat zelf te denken aan een pulley systeem met 2 of meer stalen staven met geleide bussen aan het plateau zodat hij in een rechte manier omhoog komt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door C.luning Bekijk Berichten
    Hoe groot is de tv die in het meubel moet komen?
    Qua afstand van de bank etc zal onze huidige 81cm HD Led tv erin komen.
    Maar ik ben wel van plan om er tollerantie in te maken zodat een upgrade naar 107 of mss 117cm te doen is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spaander Bekijk Berichten
    Hier zijn ook nog drie links op het forum over tv liften, Mvg
    Bedankt, zoiets als de 3de link moet het wel gaan worden. Alleen dan niet op de slaapkamer.
    Van me meissie mag er geen tv komen op de slaapkamer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvdL Bekijk Berichten
    Je kan ook zoeken op Linak ( dat is een merk) of actuator.
    Daar ga ik zeker ff achteraan, bedankt voor de tip.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Viepert Bekijk Berichten

Qua afstand van de bank etc zal onze huidige 81cm HD Led tv erin komen.
    Maar ik ben wel van plan om er tollerantie in te maken zodat een upgrade naar 107 of mss 117cm te doen is.

Bedankt, zoiets als de 3de link moet het wel gaan worden. Alleen dan niet op de slaapkamer.
    Van me meissie mag er geen tv komen op de slaapkamer

Hoe groter de tv hoe hoger de kast. Moet er zelf niet aan denken om mijn 117cm tv op een kast van 100cm hoog te hebben.
    heb dit een aantal dagen gehad toen ik hem net gekocht had.
    tv stond veel te hoog om lekker te kijken.
    tv van die grote staat het voor mij het beste op een laag meubel.
    met 81cm valt dit dan weer mee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door C.luning Bekijk Berichten
    Hoe groter de tv hoe hoger de kast. Moet er zelf niet aan denken om mijn 117cm tv op een kast van 100cm hoog te hebben.
    Ja, dit hele idee is natuurlijk afhankelijk van hoe hoog etc hij uiteindelijk komt te staan.
    we hebben de woning nog niet, moeten nog 1 horde nemen. Maar dat is zeker iets wat ik na moet meten.
    Als hij echt te hoog komt dan komt er een gewone lage kast te staan.
    Hangt ook allemaal af van het mechanisme wat ik uiteindelijk ga maken (of kopen)

Jaaaaaaaa dat is wezenlijk zeer makkelijk. Maar je tv maat is wel van belang... zie het als een lade die verticaal verplaatst wordt. Maar haal de fronten en zijden weg en houd de bodem over. Daarom heen maak je een kader en onderin in het midden plaats je de motor met een as. De as moet je zowel aan de motor (zorg voor een krachtige motor, mijne zakt iets naar beneden als ik hem niet even vasthoud daarna blijft hij overigens wel staan maar het is irritant omdat je hem omhoog wil en dan wilt weglopen) bevestigen en aan de andere kant in een lager (dit vanwege de kracht die op een lager komt te staan) Vanuitdaar naar bovenin aan de buitenkanten links en rechts een katrol en dan een bevestigingspunt onderaan de 'ladebodem'. De klep maak je met potscharnieren aan het frame, lade bodem wordt omhoog getrokken en automatisch opent die ook de klep. Je kan de klep tevens nastellen... elektra moet je niet vragen ik heb een verrekte handige vriend die daar kaas van gegeten heeft. Kosten zonder elektra is ongeveer 70 euro (40 voor lade geleiders, 30 voor rest). Neem nylon katrollen en neem touw 3 of 4 mm is voldoende. Geen staalkabel dat piept.

Maarrrr als ik eerlijk ben niet zelf beginnen zeker niet als je net je huis gekocht hebt. Het is een heel gepriel omalles goed te krijgen en dat kost nogal wat tijd. Uiteindelijk ben je duurder uit mits je een goede en goedkope motor vind. Maar het werk wat erin zit is meer dan je denkt omdat je wat dingen gaat uitvinden die je opnieuw zal moeten gaan doen.

Forum Rechten