Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Gevraagd: goed adres voor CNC freeswerk in metaal

Voor mijn machines wil ik paar hulpstukjes laten maken, die moeten nauwkeurig zijn dus wil ik laten frezen in metaal. Weet iemand toevallig een goed adres die voor een redelijke prijs dit soort werk kunnen uitvoeren.

Materiaal in overleg, Aluminium of staal , precisie gevraagd: 0,1mm

Alle tips zijn welkom.
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Ja, uit mijn motorsport periode kan ik je van harte Bakker Framebouw in Heerhugowaard aanraden of Thijs Hessels in Oosterstreek bij Noordwolde; Thijs heeft geen website maar wel hypermoderne cnc machines.
    Maar als het een eenmalig klusje is, zou ik het proberen via het cnc forum of het modelbouw forum bijvoorbeeld.
    Je kunt met je houtbewerkingsgereedschap ook prima aluminium frezen zoals b.v. Rossi46 heeft laten zien. 0,1 mm moet dan ook kunnen. Je zou het ook 3d kunnen printen, iets waar ik op ons forum nog wel wat meer aandacht aan zou willen geven.

jaap

Hoi Jaap, dankjewel voor je snelle antwoord, een vraag die ik waarschijnlijk zelf met opzoeken ook kan beantwoorden maar misschien weet jij of iemand anders het direct? Hoeveel kleiner moet een onderdeel in Aluminium of staal zijn zo dat het altijd in een daartoe bestemd gat / vorm past bij elke uitzetting?

Dus als ik 2 metalen delen in elkaar wil passen hoeveel groter of kleiner dan elkaar moeten de delen dan zijn?
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Kun je uitleggen wat je precies gemaakt wil hebben?
    misschien kan ik het wel maken op mijn cnc frees.

groet john

Kijk hier eens naar: http://www.nadro.nl/mark/iso-passingstelsel.html
    reken wel hoe nauwkeuriger, hoe duurder natuurlijk.

Groeten,
    vincent

Wat wil je juist laten maken heb je een CAD tekening (DWG) o.d. ?

Inderdaad geef eens wat schetsen met maten en functieomschrijving etc, wil wel eens kijken wat ik kan doen. Al eens aan lasersnijden gedacht?

Forum Rechten