Festool Werkplaatssjabloon APS 900 of elk ander sjabloon die de klus kan klaren.

zzoemie

Actieve deelnemer
18 dec 2013
66
0
8770 Ingelmunster, België
Hallo,
Is er iemand die het werkplaatssjabloon APS 900 wil uitlenen?
Eventueel tegen betaling.
Ik woon in België in de provincie West-Vlaanderen, meer bepaald in Ingelmunster.
Reden: ik wil hier thuis een keukenwerkblad vervangen en vind het onzinnig om ong. 300 euro uit te geven voor het sjabloon, wat zeker zijn geld waard is, om het slechts 1 maal te gebruiken.
Aan de andere kant wil ik wel perfect werk.

Elk ander sjabloon die het werk kan doen via bovenfrees en kopieerringen is ook OK.

Help

Groeten
Dirk
 
Laatst bewerkt:

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Dirk

Je kan dit perfect oplossen door zelf een sjabloon te maken.

een stuk multiplex uitwerken in combinatie met een bovenfrees en sjabloongeleider :)

Traag frezen en geen te grote spaanafname zouden moeten lukken volgens mij.

Groeten

Bert
 

zzoemie

Actieve deelnemer
18 dec 2013
66
0
8770 Ingelmunster, België
Bert, dank voor de reactie.
Aan die optie had ik ook reeds gedacht, doch ik ben bang dat de verbinding niet 100% zal zijn en dus niet perfect zal sluiten.
Op dat vlak ken ik mezelf, niet 100% ok = herbeginnen en dat wordt dan ook een duur grapje.
Ik ben een beginnerken hoor.

Groeten
Dirk
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
720
30
BE / Tienen
Ken de precieze situatie niet, maar als je met de moeilijke verbinding (dit verstek) begint en pas achteraf de kopse kanten van het blad afwerkt (op lengte zaagt tegen kast of muur, afzaagt en voorziet van afplakfolie.... ) heb je meestal wel enige reserve om eerst eens te klungelen...
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Die sjablonen zijn ook van andere merken verkrijgbaar. Niet alles hoeft groengrijs te zijn.... of even naar een interieurbouwer met een cncfrees.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
CNC frezen biedt ook de mogelijkheid om er zelf 1 te laten maken
een stuk alu 10mm dik en daar de uitsparing uit laten frezen zal wss goedkoper zijn dan een groen/grijze

Zoek eens op het CNC forum, genoeg hobbyisten die een machientje hebben staan met genoeg bereik
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
vezelplaat is de generieke naam voor Trespa als ik me niet vergis. M.a.w. is keihard, glad en stevig materiaal. Oké het is geen alu of staal maar ook functioneel voor minder vaak gebruik. Voor de hobby en doe 't zelver is het prima volgens mij. En ook al zou het MDF zijn dan nog is het functioneel voor een aantal keer. Je zou 'm ook kunnen gebruiken om er een zelf te maken in Alu...
 

janfest

Actieve deelnemer
4 nov 2012
56
0
heeft er iemand in het forum ervaring met deze sjabloon van MZS (silverline werkblad freessjabloon).
Ik zou deze namelijk willen aanschaffen

alvast bedankt, Jan
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
geen ervaring maar wel tzt interesse (heb nog geen werkbladen onder hoek moeten maken), heb een tijdje geleden wel een modulaire tafel uit meerdere delen gemaakt waar tussenbladen tussen gehangen kunnen worden. In principe had ik dat ook makkelijk met snelle bladspanners van Hettich kunnen oplossen als ik zo'n sjabloon had. Maar ik heb toen gekozen voor duurdere bladverbinders die je met de hand vast en los kan maken en gewoon kon opschroeven.
 

zzoemie

Actieve deelnemer
18 dec 2013
66
0
8770 Ingelmunster, België
Ik heb ook nog en andere gevonden, welliswaar iets duurder namelijk: Template for trimming worktops PFE60, van Verutex.
Dit zelfde sjabloon wordt ook verkocht op de site van Tendotools.
http://www.virutex.es/productes/?accio=producte&id=47.
CMT heeft er ook één, CMT650=FK650 Freesmal voor keukenbladen in 45° of 90° te verbinden,
http://www.toolnation.nl/cmt-cmt650...ier uw trefwoord, merk, EAN of artikelnummer&

Heeft iemand ervaring, zoals janfest vraagt, met een van deze sjablonen?

alvast bedankt
Dirk
 

janfest

Actieve deelnemer
4 nov 2012
56
0
als het idd spaanplaat is , begin ik te twijfelen. Heeft iemand een tekening van de afmetingen/posities van het gatenpatroon van zo'n mal ?
 

tuoh

Oud hout
Als het voor éénmalig gebruik is heb je dat gatenpatroon of die sleuf niet nodig, maak gewoon een enkelvoudige vorm, dus geen gleuf, werkt even goed. Hier kan je evengoed met de kopieerring tegenlopen. De vorm is ook niet kritisch, als de mal maar op dezelfde positie aangelegd word bij de beide werkbladen. Die positie kan je gewoon vastleggen met een potloodstreepje op een referentiepunt (bvb de achterkant)

De mal moet niet meer zijn dan een recht stuk waar aan de voorzijde een stukje op 45° weggezaagd word, de overgang tussen de rechte lijn en de verstekkant opronden (willekeurige straal, maar groter dan die van de gebruikte frees) en klaar is de mal.

De gaten en sleuven voor de bladspanners mogen gelijk waar komen, of zelfs vervallen. ook de vorm ervan mag serieus verschillen, als de spanner maar verzonken zit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.