Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18
    geen ervaring maar wel tzt interesse (heb nog geen werkbladen onder hoek moeten maken), heb een tijdje geleden wel een modulaire tafel uit meerdere delen gemaakt waar tussenbladen tussen gehangen kunnen worden. In principe had ik dat ook makkelijk met snelle bladspanners van Hettich kunnen oplossen als ik zo'n sjabloon had. Maar ik heb toen gekozen voor duurdere bladverbinders die je met de hand vast en los kan maken en gewoon kon opschroeven.

Member
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Ik heb ook nog en andere gevonden, welliswaar iets duurder namelijk: Template for trimming worktops PFE60, van Verutex.
    Dit zelfde sjabloon wordt ook verkocht op de site van Tendotools.
    http://www.virutex.es/productes/?accio=producte&id=47.
    CMT heeft er ook één, CMT650=FK650 Freesmal voor keukenbladen in 45° of 90° te verbinden,
    http://www.toolnation.nl/cmt-cmt650-...artikelnummer&

Heeft iemand ervaring, zoals janfest vraagt, met een van deze sjablonen?

alvast bedankt
    Dirk

Vezelplaat is een andere naam voor spaanplaat en aanverwanten. Geen topkwaliteit dus voor een mal die toch wel wat geld kost. Neem een stuk MDF of iets dergelijke en maak er eentje, kost niks.

als het idd spaanplaat is , begin ik te twijfelen. Heeft iemand een tekening van de afmetingen/posities van het gatenpatroon van zo'n mal ?

Als het voor éénmalig gebruik is heb je dat gatenpatroon of die sleuf niet nodig, maak gewoon een enkelvoudige vorm, dus geen gleuf, werkt even goed. Hier kan je evengoed met de kopieerring tegenlopen. De vorm is ook niet kritisch, als de mal maar op dezelfde positie aangelegd word bij de beide werkbladen. Die positie kan je gewoon vastleggen met een potloodstreepje op een referentiepunt (bvb de achterkant)

De mal moet niet meer zijn dan een recht stuk waar aan de voorzijde een stukje op 45° weggezaagd word, de overgang tussen de rechte lijn en de verstekkant opronden (willekeurige straal, maar groter dan die van de gebruikte frees) en klaar is de mal.

De gaten en sleuven voor de bladspanners mogen gelijk waar komen, of zelfs vervallen. ook de vorm ervan mag serieus verschillen, als de spanner maar verzonken zit.

Member
    Ingeschreven
    Dec 2013
    @janfest, ik zoek op het net,

er is geen gedetailleerde tekening te vinden op het net, tenminste ik heb er geen gevonden
    Laatst gewijzigd door zzoemie; 30-09-14 om 22:30.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zuma Bekijk Berichten
    vezelplaat is de generieke naam voor Trespa als ik me niet vergis.
    Generieke naam voor trespa is volkern.

Oke deze is wel van volkern c.q trepa gemaakt en nog steeds billig in prijs:

http://www.toolstation.com/shop/Powe...0/sd220/p36381

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten