Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18
    Member
    Ingeschreven
    Dec 2013

Festool Werkplaatssjabloon APS 900 of elk ander sjabloon die de klus kan klaren.

Hallo,
    Is er iemand die het werkplaatssjabloon APS 900 wil uitlenen?
    Eventueel tegen betaling.
    Ik woon in België in de provincie West-Vlaanderen, meer bepaald in Ingelmunster.
    Reden: ik wil hier thuis een keukenwerkblad vervangen en vind het onzinnig om ong. 300 euro uit te geven voor het sjabloon, wat zeker zijn geld waard is, om het slechts 1 maal te gebruiken.
    Aan de andere kant wil ik wel perfect werk.

Elk ander sjabloon die het werk kan doen via bovenfrees en kopieerringen is ook OK.

Help

Groeten
    Dirk
    Laatst gewijzigd door zzoemie; 29-09-14 om 20:54.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Dirk

Je kan dit perfect oplossen door zelf een sjabloon te maken.

een stuk multiplex uitwerken in combinatie met een bovenfrees en sjabloongeleider

Traag frezen en geen te grote spaanafname zouden moeten lukken volgens mij.

Groeten

Bert

Member
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Bert, dank voor de reactie.
    Aan die optie had ik ook reeds gedacht, doch ik ben bang dat de verbinding niet 100% zal zijn en dus niet perfect zal sluiten.
    Op dat vlak ken ik mezelf, niet 100% ok = herbeginnen en dat wordt dan ook een duur grapje.
    Ik ben een beginnerken hoor.

Groeten
    Dirk

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ken de precieze situatie niet, maar als je met de moeilijke verbinding (dit verstek) begint en pas achteraf de kopse kanten van het blad afwerkt (op lengte zaagt tegen kast of muur, afzaagt en voorziet van afplakfolie.... ) heb je meestal wel enige reserve om eerst eens te klungelen...

Die sjablonen zijn ook van andere merken verkrijgbaar. Niet alles hoeft groengrijs te zijn.... of even naar een interieurbouwer met een cncfrees.

CNC frezen biedt ook de mogelijkheid om er zelf 1 te laten maken
    een stuk alu 10mm dik en daar de uitsparing uit laten frezen zal wss goedkoper zijn dan een groen/grijze

Zoek eens op het CNC forum, genoeg hobbyisten die een machientje hebben staan met genoeg bereik
    Met een hamer past alles...

Member
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Hartelijk dank, deze had ik ook reeds gezien maar ik heb mijn twijfels bij de kwaliteit en de juistheid van de mal.
    Vezelplaat?

vezelplaat is de generieke naam voor Trespa als ik me niet vergis. M.a.w. is keihard, glad en stevig materiaal. Oké het is geen alu of staal maar ook functioneel voor minder vaak gebruik. Voor de hobby en doe 't zelver is het prima volgens mij. En ook al zou het MDF zijn dan nog is het functioneel voor een aantal keer. Je zou 'm ook kunnen gebruiken om er een zelf te maken in Alu...

heeft er iemand in het forum ervaring met deze sjabloon van MZS (silverline werkblad freessjabloon).
    Ik zou deze namelijk willen aanschaffen

alvast bedankt, Jan

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten