Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: raam en deur

raam en deur

Door een hagelstorm enkele maanden geleden werd een deel van mijn woning ernstig beschadigd.
    Ik had hier (ergens diep in mijn hoofd) plannen voor maar door de situatie zijn deze plannen iets drastischer geworden en moet ik dit deel van de woning volledig vernieuwen.
    een deel van de verbouwing hield in dat ik een nieuwe voordeur, een raam en een achterdeur moest maken.
    Het gebouw zelf heb ik, hoe kan het ook anders, in houtskelet gemaakt.
    Op de foto's zie je nog de oude muur en deur, deze gaan er nog uit en zo wordt deze kubus één grote ruimte.
    volgend enkele foto's tijdens het maken van de deur en het gebouw.

dit is de houtskelet, de zwarte flappen zijn epdm die ik op het hout gekleefd heb om dan zo mijn deur en raam winddicht te maken.

DSC_0110_min.jpgDSC_0111_min.jpgDSC_0112_min.jpg

De wand beslagen en de vensterbank zit erin, klaar om een raam te ontvangen.

DSC_0115_min.jpgDSC_0116_min.jpg

De pennen en groeven gemaakt en droog passen.
    DSC_0121_min.jpgDSC_0122_min.jpg

Verlijmen, nooit gedacht dat 2 kleine raampjes aan een deur toevoegen zoveel extra werk geeft.
    DSC_0123_min.jpgDSC_0125_min.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

de profielen in deur en kader frezen + slotwerk
    DSC_0127_min.jpgDSC_0129_min.jpgDSC_0130_min.jpg

DSC_0132_min.jpg

Isolatie plaatsen in de deur, ik had nog wat PIR isolatie over van het isoleren van mijn dak.
    Deze op de juiste dikte gezaagd om in de holtes van de deur te passen en zo de stroken erin geplaatst.
    DSC_0133_min.jpg

Het kader met de fitsen (leunend tegen het raam)
    DSC_0135_min.jpg

De deur nog afgewerkt met planchtten
    en dan geplaatst.
    DSC_0110b_min.jpgDSC_0111b_min.jpgDSC_0112b_min.jpg

een klein foutje gemaakt bij het afwerken van de deur:
    de plancheten aan de zijkant heb ik afgeschuind en iets te veel naar binnen geplaatst. Het ziet er wel mooi uit maar hierdoor was de oppervlakte hout waarop de rozet komt te klein.
    oplossing: een beetje materiaal lokaal toegevoegd. is niet heel mooi maar ik leer er wel mee leven. ik ga er in ieder geval geen nieuwe deur voor maken .

Eens het gebouw af is post ik nog wat foto's maar dit kan nog wel even duren.

Groeten,

Vincent

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vin_d Bekijk Berichten
    [..]een klein foutje gemaakt bij het afwerken van de deur[..]
    Dat was juist het eerste dat me opviel. Vind het wel een leuk accent om de strakke lijnen te breken, daarna las ik pas dat het een foutje was

Mooi werk trouwens!

Mooi werk! Ben je beroepsmatig actief in de houtsector?
    mvg, seb

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Mooi,

Heb je een set raamfrezen. Of trek je de profilering in verschillende gangen?

S.

Dank je iedereen.
    Momenteel ben ik nog bezig aan de achterdeur, deze zal een groot raam hebben en uit twee delen bestaan, totale breedte van de doorgang zal 1,2m zijn. Ik ben benieuwd hoe goed dit zal verlopen.

@Seb: Ik maak maatwerk/meubelen in bijberoep.

@Silvano: geen raamfreesset, de deur is zo'n 10x per zijde langs de topie gepasseerd.
    Met mijn aanvoeraparaat valt dit wel mee, maar de bovenkant van de deur blijft toch telkens een uitdaging om tegen de aanslag te blijven. Ik heb vroeger nog gekeken voor zo'n set maar die zijn nogal duur en je hebt ook minstens 7,5pk nodig op je topie om deze te kunnen gebruiken. Dus de investering werd wel heel groot zo, met een paar extra uur werk kan ik dit profiel ook maken met mijn huidige frezencollectie .

Groeten,
    vincent

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Mooie deur, maar de breedte-verhouding van de ramen vind ik niet mooi. Ze zijn even breed als een plank, maar niet daarmee overeenstemmend.

Dan zouden de raampjes dichter bij elkaar moeten zitten, of juist een stuk verder uit elkaar, en dat vond ik dan weer niet mooi. Persoonlijk stoort me dit niet, mooi is voor elk wat anders nietwaar.

Wat een machtig stuk werk, prachtige verbindingen een mooie foto's erbij! Top gedaan Vin_d

jaap

Wat zitten er veel sponningen rondom je deur waar dient dit voor? En komt er kaderband in dat ene diepe profiel? Zo ja waar koop je die kaderband .

Forum Rechten