Mastertools

E

Erwin

Guest
Hallo

Heeft iemand ervaring met de website van Mastertools.
Ik wil namelijk de festool kapex daar kopen. :)
Of kan ik beter voor de kapex 120 gaan?

Vriendelijke groeten Erwin
 

meubelmaker29

Actieve deelnemer
1 jan 2010
167
0
De Festool kapex is toch wel het neusje van de zalm.
Heb er zelf 1 maar dat werkt toch wel heel nauwkeurig.
Je betaalt wel een beetje want ik geloof dat de 120 mij 1200 euro heeft gekost maar dan heb je wel wat.
Het is ook maar net wat je van een machine verwacht.
gebruik je hem ook buiten op de bouwplaats dan zou ik zeker niet voor de festool gaan want daar is die gewoonweg veel te duur voor.
in zo`n geval kun je het ook doen met een dewalt of ìn ieder geal een goedkopere.
je kunt misschein het beste eens naar een gereedschapswinkel heen gaan en daar heb je d verschilende merken naast elkaar staan.
Je kunt dan een heel goed beeld schetsen over de kwaliteit van verschillende merken.
 
A

Anonymous

Guest
Ik denk inderdaad dat de vraag is wat je er precies mee wilt gaan doen.

Ik heb zelf 2 zagen: een Kapex voor meubelwerk en die staat stationair opgesteld en een Bosch GCM 8 voor in situ werk.

De Bosch is superlicht en makkelijk draagbaar, heeft een behoorlijke zaagcapaciteit en is behoorlijk nauwkeurig, zeker genoeg voor het zagen van bouwhout voor HSB wanden etc. Heel handig voor op de bouwplaats. Ik zou er echter geen meubelwerk mee willen doen, want daarbij is meer accuratesse vereist.
Alhoewel ook een Kapex goed mobiel is, vind ik het een beetje overkill voor bouwplaatswerk. Ik zou ook de 88 niet kopen voor dergelijk werk, er zijn goedkopere alternatieven met een prima kwaliteit. Is accuratesse wel belangrijk dan zou ik voor de 120 gaan, naar mijn mening zijn de extra features de hogere prijs waard. Het is echt een supermachine, maar daar is de prijs dan ook naar....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.