Bosch zwart?

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Bosch blauw, toch wel een A-merk dat zeker met de bovenfrees en 'blauwe mafell' cirkelzaag zich zeker tot de top mag rekenen.

Maar er lijkt wat verandering te zijn.
Als je een beetje rond zoekt op internet merk je al snel dat de kwaliteit, vooral bij boormachines etc, achteruit gaat.
En nu hebben ze een maand of twee geleden ook besloten de communicatie met de 'bosch-fans' maar stop te zetten.

Bob, van het bekende forum, is of heel lang op vakantie, of overleden of ontslagen. We denken het laatste.
Niet alleen dat, vele klagen dat als ze een email naar bosch sturen, je gewoon nooit antwoord krijgt.

Ik heb er zelf ook problemen mee. Ik wil een vaste voet voor mijn, fantastische, GOF1600 frees. En die voet bestaat wel, maar dan moet je wel de bovenfrees nog een keertje kopen.

Ik probeer al een lange tijd aan deze voet te komen, eerst had ik nog hulp van Bosch daarbij maar die zijn daar in gestaakt.
Ze beloofde de voet los op de markt te brengen, is nooit gebeurd.

Nu heb ik meer merken in mijn collectie, zoals Festool en Makita. Van beide is bekend dat de communicatie en hulpvaardigheid uitstekend is.
Dat Bosch daar niet over mee kan praten lijkt mij een kwalijke zaak. Dat gaat ze klanten kosten.
Helemaal als ook de kwaliteit minder gaat worden.

Hebben jullie hier verder nog iets van gemerkt?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik ben gestopt bosch blauw te kopen toen op de laatste machines "made in PRC" stond, erg spijtige dat ze die weg gegaan zijn.
PRC wil zeggen wegwerp machine, onderdelen krijgen die niet in de winkel liggen is mission impossible. Bij Festool heb ik onlangs een oude bovenfrees van eind '90 gerestaureerd en vele onderdelen vervangen waaronder de plastieke behuizing, alles was verkrijgbaar voor een redelijke kost. gewoon hen een mail gestuurd en een paar weken later lag alles bij de winkel.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Bosch is hopeloos, na een garantiegeval met een afkortzaag, waarbij de zaag opeens veel meer problemen had dan hetgeen we hem hadden ingestuurd (gevallen bij transport?), was ik er helemaal klaar mee. Ik had gelukkig genoeg bewijs dat de machine alleen de kap miste, maar het kostte me zeer veel ergernis om steeds de telefoniste alleen al voorbij te komen en uiteindelijk was dreigen met rechtsbijstand nodig om het opgelost te krijgen. Gaan we echt niet nog een keer doen.
 

Silvano

Actieve deelnemer
5 jul 2013
112
1
Prov. Antwerpen
Ik heb onlangs ook nog een nieuwe beschermkap voor m'n Bosch zaagmachine kunnen bestellen zonder enig probleem.
Heb verder weinig ervaring met het merk.

S.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.