Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Kersen houten kistje

Tijdje terug kwam ik met het opruimen van het houthok (haardhout) helemaal onderop een mooi stukje verslapen Kers tegen.
    Hiervan heb ik fineer gezaagd en in de deksel van het volgende kistje verwerkt.

Het kistje zelf is volledig massief Kersen en de wiggen in de pennen van de deksel zijn Ebben.

Ik heb gelijk mooi mijn zelf gemaakte schaaf uit kunnen testen alle onderdelen zijn niet geschuurd maar geschaafd.

Attached files

Re: Kersen houten kistje

Hallo,

wetend dat kersenhout soms niet direct de gemakkelijkste houtsoort is om te schaven, heb je een prima stukje vakwerk afgeleverd.
    En dit geld zowel voor de kist als voor de schaaf aan het eindresultaat te zien.
    Ik zou zeggen, meer van dat, en wees zuinig op het haardhout :lol:

Mvg,

André

Ha Don Corleone

Het kistje zelf komt allemaal uit 1 plank Kersen. Het paneel in het deksel (verslapen Kers) is een boekdeel en de onderkant van het paneel trouwens ook.

Greets Stephan vd Berg

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Zeer netjes Stephan, vooral de deksel vind ik prachtig met zijn uitstekende pennen met ebben wig. Een beetje Green and Green achtig (nu weer helemaal hot in America dankzij de woodwhisperer).
    Ook de voorkant met de natuurlijke rand vind ik erg mooi.
    Persoonlijk had ik de staarten aan de zijkanten minder ver door laten lopen en de randjes wat gebroken, maar dat is muggenziften en een kwestie van smaak.

Is het handgezaagd? Ik zie meslijnen dat duidt op handwerk (zeer strak gedaan als het zo is) of met een freesmal?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

aha hier staat alle info, sorry he!!

Hall Stephan ik weet dat het subjectief is om dit te schrijven, maar wat vind ik je kistje mooi zeg, bedankt voor de fotoos en je bijdrage, heel inspirerend.

Jullie ook bedankt voor de leuke reacties!
    De zwaluwstaarten zijn idd met de hand gezaagd/gehakt was wel even tricky met die lange pennen maar is uiteindelijk toch goed gelukt, ben er zelf ook erg blij mee.

Greets stephan

Een prachtig kistje Stephan, mooi hout, hele mooie details en prachtig vakmanschap! Wat ga je er mee doen??

jaap

Het is een cadeau voor iemand dus wat er exact mee gaat gebeuren weet ik zelf ook nog niet maar ik weet zeker dat hij een mooi doel gaat krijgen.

Forum Rechten