Dikke ogen

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Misschien dat hier iemand ervaring heeft met het volgende.

Wij hebben een partij takken door de hakselaar gehaald, dit heeft een winter en een zomer droog opgeslagen gestaan.
Nu hebben we dat spul uitegstrooid om een mooi 'vloertje' te hebben ipv los zand.

2 dagen later had mijn vrouw dikke ogen, het zakt nu weer af, maar ineens dacht ik wellicht een allergische reactie op het houtstof?

Probleem is dat we niet zeker zijn wat voor hout er in zit. Zeker is dat er een kersentakken tussen zitten, en witte en zwarte els.
Misschien wat appel.
 

Ruurd.A

Actieve deelnemer
7 jun 2013
29
0
Groningen
Hoi,

Er bestaan houtallergieën, ik weet dat mijn opa niet tegen red cedar kan en veel jeuk kreeg als hij er mee had gewerkt.
Het zou kunnen zijn dat het krijgen van dikke ogen een allergische reactie is op (het hakselen van) één of meerdere houtsoorten, een allergietest zou dit kunnen uitsluiten, dan wel bevestigen.

Ik ben geen arts maar twee dagen lijkt mij wel erg lang voor een allergische reactie, het is uiteindelijk een reactie van het immuunsysteem op een niet-lichaamseigen stof.

Groeten, Ruurd
 

Erik_O

Actieve deelnemer
22 aug 2014
56
0
Enschede
Heeft uw vrouw toevallig last van hooikoorts? Als er aan de elsentakken ook katjes zaten dan kan ik me voorstellen dat er pollen zijn vrijgekomen bij het hakselen en uitstrooien. Het hout zelf lijkt me stug, een hakselaar maakt dat toch niet zo fijn dat er zwevende deeltjes vrijkomen. Maar goed, ik ben geen expert.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Heren bedankt, duppie is hier gevallen.
Zoals ik schreef we hebben het vorige zomer gehakseld. Heeft droog opgeslagen gestaan en nu hebben we het uitgespreid.
Ongetwijfeld hebben er nog katjes/pollen/geel stof aan de els gezeten. Dat is nu bij het uitspreiden weer opgestoven en door mijn vrouw opgesnoven.
Want inderdaad ze heeft ook last van die elsen als ze zomers uitwaaien. Wel in mindere mate maar toch.
Aan de 'oude' pollen hebben we niet gedacht.

Inmiddels is het aardig afgezakt. Een doktersbezoek lijkt niet meer nodig. In het weekend was dat nogal lastig vandaar dat we het even aankeken.

Vandaag heeft ze lariks geklieft, ben benieuwd waar ze morgen mee wakker wordt. :cool:
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.