Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19
    Athanor
    Guest

Houtwurm, bestrijden of verwijderen?

In de garage van mijn broer heeft de houtwurm zich gevestigd😢 in de planken van de zoldervloer zijn ze in ruime getale aan de slag gegaan. Daarnaast zit op een enkele plek in de dakbalken een gaatje. Het dakbeschot lijkt nog onaangetast. Nu is de vraag wat is een goede oplossing voor dit probleem. Er zijn doe-het-zelf middeltjes om ze te bestrijden, hebben jullie daar ervaring mee? Is dat effectief? Ongediertebestrijders claimen dat een behandeling door hen zeker werkt, ze geven er garantie op begrijp ik.

Mijn gedachte is: de vloer er uitslopen en het hout de kachel in! Dan een underlayment vloer plaatsen en de dakbalken zelf met een middeltje behandelen.

Hoe denken jullie hierover? Heeft iemand hier ervaring mee?

Fons

Weet je zeker dat het houtworm.is en geen boktor, bonte knaagkever oid? Dat is namelijk nogal bepalend hoe makkelijk het te bestrijden is. Houtworm is prima te doen en geeft ook niet veel structurele schade, de andere ellendelingen is lastiger.
    Kijk anders even op de site van Van Lierop, daar staat de nodige info op.

Met dit soort beesten nooit doe 't zelven. En idd bij Van Lierop moet je zijn

Wij hadden vroeger op de zolder van ons jaren-30-huis ook houtworm. Ik weet dat mijn moeder indertijd houtworm copperant gebruikte om het te bestrijden. Ondergetekende (toen nog een klein manneke...) mocht de lastig bereikbare hoekjes en randjes doen.

Op het web zie ik dat het nog steeds bestaat: http://www.farball.nl/downloads/alge...worm%20330.pdf

Geen idee of dit het beste middel tegen de kwaal is, maar wie weet kun je er wat mee Fons.

Succes !
    Laatst gewijzigd door Oceans'11; 28-09-14 om 21:14. Reden: Typo...
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Athanor
    Guest
    Bedankt voor de tips! Copperant doet me denken aan de houtveredeling die we jaren geleden gebruikten... Gold toen als een wondermiddel dat in de praktijk toch ook wel afbladderde

Hierbij nog de foto's die ik vanwege de iOS8 problemen nog niet kon plaatsen.

image.jpg

image.jpg

Als ik daar die hoopjes houtmeel zie liggen dan denk ik dat ze behoorlijk actief zijn.... idd eerst onderzoeken wat voor beesten het zijn. De ene behandel je toch echt anders als de andere. Voordat je het weet ben je met iets bezig wat niet werkt (vekeerd beestje) en ben je inmiddels al weer verder van huis.

Ja en de hoeveelheid doet eerder aan boktor denken dan aan houtworm...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkverhaar Bekijk Berichten
    Ja en de hoeveelheid doet eerder aan boktor denken dan aan houtworm...
    +1. Of het een boktor is weet ik niet maar het is wel erg veel voor een houtworm.

Athanor
    Guest
    Ze hebben toch maar gekozen voor een bestrijdingsbedrijf en de dader is houtwurm! De gehele zolder is behandeld en ze hebben nu een garantie van 8 jaar.

Fons

Klinkt als een goede beslissing En apart om te zien dat die beesten zo'n troep kunnen maken!

Forum Rechten