Festool Wing

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Heb ze op ons forum nog niet voorbij zien komen, de Festool Wing. Het is dingetje wat je op de stofzuiger aansluit en wat zich dan vastzuigt op een ondergrond, b.v. een muur en zo heel handig een, vaak ontbrekende, helpende hand kan zijn. Het lijkt me iets wat prima zelf te maken is, maar ik heb er nog geen DIY versie van gezien.

jaap

 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Had hem al gezien, goed bedacht, nadeel lijkt me dat wanneer je hem nodig hebt daarvoor ook de stofzuiger erbij moet halen en als de stofzuiger er al staat je die voor wat anders gebruikt. En hij kan maar drie kg tillen, ondergrond zal vlak moeten zijn, denk dat het in de praktijk net niet werkt.

Stel emmerbodems in druppelvorm om een stuk pvc buis maken voor diy oplossing? Moet geen zwaar materiaal zijn.

Ik had liever die coping voet voor de decoupeerzaag, maar kan zoiets hier niet te koop vinden.
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Een Nederlandse poster op festoolownersgroup deelde onlangs zijn DIY versie: link

Die CT wings leek me een handig hebbeding, maar is inderdaad wel heel makkelijk zelf te knutselen, en ook veel krachtiger. (Met wat glasband, kroonband of zelf compriband, naargelang de ruwheid van het oppervlak)
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Jaap bedankt, nu snap ik eindelijk waar ze voor zijn. Ziet er handig uit...

Trouwens, bijzondere techniek met decouperen houd hij erop na, en bijzondere voet op zijn zaag.
Overstappen van trapje naar trapje.... Ook nog een opvallend dingetje :)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@ Frank-Jan, dat is een leuke link naar het FOG!

@Scheppie, ja een handige bliksem met zijn decoupeerzaag.

Nog 2 filmpjes van Festool zelf, ik baal eigenlijk stiekum wel een beetje dat ik zoiets simpels niet zelf heb bedacht ;) .

jaap


 
Laatst bewerkt:

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Slim bedacht, makkelijk als je een handje te kort komt, flexibeler als een lat eronder klemmen. Ook met verbazing gekeken hoe het verstek aan de plafondlijst gezaagd wordt en een beetje jalours op het lange waterpas, alhoewel past niet in de auto:cool:

Enne 30 euries valt me nog niet tegen......
 
Laatst bewerkt:

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Jeetje mannen hoe moeilijk is dit??

Ik heb onlangs een plankje van een gat voorzien (diameter=buitendiameter zuigstuk) en dit kleeft zo op de muur... Was in eerste instantie om een dun draadje door een elektraleiding te zuigen, maar kan ook helpen om iets op de muur gedrukt te houden. En die draaibare lamellen? Tja, das maar net wat je nodig hebt...


@lex
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.