Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Broodplanken / snijplanken uit diverser houtsoorten

Goedemorgen allemaal,

Zoals jullie misschien weten mag ik graag hout aan elkaar plakken Soms maak ik er een schaal van....dan weer een pepermolen....soms zelfs een tafel of een kastje.....maar nu was het weer eens snijplanken-tijd.

Deze snijplanken zijn een perfecte oplossing voor alle restanten die overblijven van andere projecten of van bestellingen van klanten ( heb ook nog een fijnhouthandel(tje) namelijk )

Waar begin je dan ? Je hebt een enorme berg met allerlei latjes, balkjes en plankjes.... Deze leg ik allemaal op een tafel en ga eens rustig zitten kijken welke houtsoorten mooi bij elkaar passen.... Deze trek ik er dan tussenuit en leg ik al apart. Soms zelf al gelijk met een ontwerpje wanneer ik het niet gewoon tegen elkaar aan plak.... Zo gaat het even verder tot er echt een ratjetoe aan hout overblijft....Dit zijn dan echt de restanten van de restanten. Maar ook deze worden gewoon gebruikt en worden aan elkaar verlijmd...

Men neme stapel 1 en 2 -> naar vlakbank -> vandiktebank -> lijmen -> vlakbank-> vandiktebank -> afkortzaag -> dan schuren...korrel 120 , 180 -> kantje frezen op de freestafel -> handmatig schuren met korrel 220 -> aanbrengen van olie

Dan verder met stapel 3 en 4 enzovoort

Waarom ik niet alles in 1 keer vlak en schaaf ? Ik merk dat ik niet te lang aan de vlakbank moet staan.....Soms dwalen de gedachten dan af naar de laatste stap van dit proces "olieen" en dan is de aandacht weg..... Verder heb ik een hekel aan zware productie dus doe ik liever elke dag een beetje, dat geeft mij veel meer plezier !!

IMG-20140920-WA0006.jpg

Hier had ik genoeg lengte om uit het verlijmde paneel 2 snijplanken te halen..

IMG-20140920-WA0009.jpg

Soort van diepte-gevoel in deze plank

IMG-20140920-WA0003.jpg

Dit is een opdracht , ik noem de plank "Big Red" !!!

Er liggen nog iets van 12 snijplanken klaar....Deze breng ik aankomende week weg en hopelijk worden ze allemaal verkocht op de Woonbeurs in de Rai....
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Leuk gedaan!
    Ik was er zelf niet opgekomen ook al loop ik s' ochtends regelmatig te ergeren dat mn plankjes op zijn

Leuk, verkoop op de woonbeurs. Die kopen straks een echte Koorman snijplank.
    Zet je er ook een logo op?
    Verkoop je er ook bij de open dag?

Grts, Raymond

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Een logo ga ik helaas niet meer redden. Er gaat nog wel een brandstempel gemaakt worden voor MASAVE. Deze willen we dan in in komende projecten branden.

Verkoop op de open dag van de nieuwe werkplaats ? Had ik niet direct aan gedacht maar is op zich wel een idee.... Voor jou maak ik met veel plezier wel een custom-made snijplank!! Moet lukken voor die datum !!
    met vriendelijke groet,
    rick

Rick waar komt de naam Masave nou eigenlijk van? Daar zit vast een verhaal achter.

Die snijplank op de tweede foto geeft een prachtige diepteillusie!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    @resetter : Daar zit inderdaad een zeer complex en diepgaans verhaal achter......oh wacht......toch niet.....Onze kinderen heten Sam en Eva......

- - - Updated - - -

20140925_141458.jpg

20140925_141509.jpg

20140925_141517.jpg

20140925_141525.jpg

20140925_141529.jpg

In totaal 15 snijplanken klaargemaakt.....

20140925_101227.jpg

En nog een paar wijnflesstoppers gedraaid....deze gaan ook mee !!!

Dus allemaal naar de woonbeurs in Amsterdam !! De planken staan op de stand van Edward Otten ( http://www.edwardotten.nl/ )
    met vriendelijke groet,
    rick

Mooie planken! Heb je de plank op de laatste foto koud verlijmd of dmv een verbindinkje?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman Bekijk Berichten
    @resetter : Daar zit inderdaad een zeer complex en diepgaans verhaal achter......oh wacht......toch niet.....Onze kinderen heten Sam en Eva......
    Nu wist ik niet dat je kinderen had nog de namen, en dan alsnog had ik 3 keer moeten kijken but it all makes sense now!

En...
    Alles kunnen verkopen op de woonbeurs?

Forum Rechten