Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Help: Motor doorgebrand

Hallo,
    van mijn (simpele) concept bankje is de motor doorgebrand. weet iemand waar ik een motortje kan vinden? 240V/3,6A 1400 rpm (of iets zwaarder).
    zit thuis wegens burn-out, dus lekker weer met de hobby bezig. Maar niet voldoende geld beschikbaar om een grotere, betere draaibank te kopen.

wie kan mij uit de brand helpen?

MvG, Harco

Zoeken op Marktplaats. Kan even duren omdat 1400 tpm niet zo courant is. Zelf heb ik er daar ook een gevonden. Prijs 25-35 euro maximaal.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

In mijn ervaring is 1400 rpm zeer courant. Pas als je 1000 of 750 toeren (6 en 8 polig) gaat zoeken wordt het lastig. Er is een categorie 'moteren' onder 'doe het zelf' waar je elektromotoren kunt selecteren. Helaas zijn er ook verkopers die een vage foto van het motorplaatje voldoende informatie vinden..

De snelheid van deze motor is weliswaar hoger, maar dat valt wellicht op te lossen met een andere overbrenging (poelie). Het is wel een super mooie motor.
    http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...age=mympSeller

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woodshop Bekijk Berichten
    De snelheid van deze motor is weliswaar hoger, maar dat valt wellicht op te lossen met een andere overbrenging (poelie). Het is wel een super mooie motor.
    Ik vermoed dat een 2.2 kW motor niet gaat werken in een opstelling waar nu een (ongeveer) 750 Watt motortje in hangt.

En Jurriaan: een 1400 rpm motor is toch al een 6 polige motor? een 2800 rpm is toch 3 polig?

Beste Harco,
    Toevallig heb ik een motor over die aardig in de buurt komt: 1.425 rpm, 3.8 A, 230 V. Staat in Amersfoort. Gratis af te halen of tegen verzendkosten stuur ik deze toe. Is wel een oudje, merk Westinghouse, maar draait prima. Stuur maar even een PM indien u belangstelling heeft. Gr Paul

Kijk dat zijn nou de leuke dingen van dit forum!
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkverhaar Bekijk Berichten
    Ik vermoed dat een 2.2 kW motor niet gaat werken in een opstelling waar nu een (ongeveer) 750 Watt motortje in hangt.

En Jurriaan: een 1400 rpm motor is toch al een 6 polige motor? een 2800 rpm is toch 3 polig?
    polen gaan per 2 dus 2-polig = 3000 rpm 4-polig = 1500 rpm 6-polig = 1000 rpm 8 polig = 750 rpm. Het daadwerkelijk toerental is natuurlijk lager, door slip zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Driefas...ynchrone_motor

Ah ik zie het al. Een 3-fasen motor heeft minimaal 3 spoelen; een 1-fase motor minimaal 2...

Forum Rechten